Finlayson muistuttaa yhteydenpidosta myös lomautusten aikana
Finlayson Oy
Lomautus voi olla työntekijälle vaikea paikka paitsi taloudellisesti, myös sosiaalisen kanssakäymisen vähenemisen johdosta.
Koronaepidemia on vaikuttanut vastuullisuuden edelläkävijänä tunnettuun Finlaysoniin voimakkaasti, sillä yritys on joutunut sulkemaan väliaikaisesti kivijalkamyymälänsä ja lomauttanut yhteensä 140 työntekijää asiakaskadon vuoksi.
”Olemme aivan ennen näkemättömän tilanteen edessä”, sanoo Finlaysonin HR Manager Mirka Koskelin.
Finlaysonin yrityskulttuuri on avoin. Avoimuus ja riittävä yhteydenpito kantavat hedelmää myös poikkeustilanteessa, jolloin työntekijät voivat luottaa siihen, että työnantaja kertoo mitä tapahtuu ja miksi tiettyjä ratkaisuja tehdään.
Koskelin muistuttaa yhteydenpidon tärkeydestä lomautusten aikana.
Lomautus ei tarkoita sitä, että ihminen katoaa. Pidämme lomautettuihin yhteyttä ja kannustamme myös esimerkiksi myymälöiden omia WhatsApp -ryhmiä aktiivisuuteen.
Perjantailottoa pienyrittäjien tueksi
Erityisen voimakkaasti koronaepidemian vaikutukset iskevät pienyrittäjiin.
”Pari työntekijäämme ehdotti yrityksiä tukeaksemme viikoittaista pienyrittäjälottoa”, Koskelin kertoo.
Pienyrittäjälottoa pelataan perjantaisin Teamsin välityksellä. Osallistua voi minimissään euron panoksella ja virtuaalinen arvontatyökalu arpoo voittajan. Potin voittaja käyttää valitsemansa pienyrittäjän tuotteeseen tai lahjakorttiin.
”Useampia yrittäjiä on ehditty jo tukea”, sanoo Koskelin.
”Lahjakortteja on hankittu monenlaisiin palveluihin huonekaluentisöinnistä hierontaan ja valokuvaukseen.”