Tallink Silja Oy: Raikas peliratkaisu vauhditti laivayhtiön kesärekrytointeja
Tallink Silja Oy
Maakrapu- vai merikarhu -peliratkaisulla Tallink Silja Oy halusi lisätä tietoutta yhtiön monista erilaisista työtehtävistä niin maalla kuin merellä.
Toiveena oli herättää hakijoiden kiinnostus sekä erottua muista työnantajista hauskalla ja informatiivisella toteutuksella, joka rakentaisi myös positiivista työnantajamielikuvaa.
Toteutus
Peli ideoitiin Oikotie Työpaikkojen kanssa ja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Sanoma Gamesin sekä Tallink Siljan HR:n ja markkinoinnin välillä. Sparraava vuorovaikutus varmisti, että Tallink Siljan brändi ja oma ääni näkyivät ja kuuluivat pelissä.
Tulokset
Tallink Silja vastaanotti useita tuhansia kesätyöhakemuksia. Kaikkiin avoinna olleisiin paikkoihin löydettiin loistavia kesätyöntekijöitä, joista moni on talossa edelleen.
Saadun palautteen perusteella raikas peliratkaisu on ollut hauska ja jännittävä tapa kertoa kesätyöpaikoista. Pelin avulla Tallink Silja sai myös välitettyä itsestään työnhakijoille hyväntuulista ja modernia kuvaa.
”Oikotien ammattitaitoinen henkilökunta osaa tarjota monia ja erityisesti uudenlaisia rekrytointiratkaisuja sekä tukea niiden toteuttamiseen”, sanoo Tallink Siljan rekrytointipäällikkö Petri Ojala.
”Paitsi tuloksekasta, yhteistyö Oikotie Työpaikkojen kanssa on ollut myös miellyttävää, inspiroivaa ja jopa hauskaa.”
Lue lisää: Pelillistämisratkaisut
Haluatko kuulla lisää?
Oli tarpeesi ajankohtainen peleihin, rekrytointeihin tai työnantajakuvaan, autamme tarpeittesi mukaan. Tilaa alla olevalla lomakkeella uutiskirjeemme tai pyydä suoraan yhteydenottoa asiantuntijaltamme!