Oikotie auttaa Granlundia tavoittamaan alan osaajat
Granlund on Suomen suurin talotekninen suunnittelutoimisto, jolla on rekrytointitarpeita ympäri vuoden. Muutamia vuosia kestänyt Oikotien ja Granlundin yhteistyö on ollut antoisaa.
– Meillä on jatkuvasti monipuolisia rekrytointitarpeita, esimerkiksi eritasoisiin suunnittelutehtäviin. Myös erilaiset asiantuntijatehtävät esimerkiksi kiinteistöalan konsultoinnissa ovat haun kohteena ympäri Suomen, viestinnän asiantuntija Minna Kärkkäinen Granlundilta sanoo.
Granlund on jatkuvasti kehittyvä ja kasvava kiinteistö- ja rakennusalan asiantuntijakonserni, jonka tärkein tavoite on parantaa kiinteistöjen toimivuutta, älykkyyttä ja ihmisten hyvinvointia rakennetussa ympäristössä.
– Yhteistyömme Oikotien kanssa on kasvanut vuosi vuodelta. Vuonna 2018 meillä oli noin 120 työpaikkailmoitusta Oikotiellä. Olemme tavoittaneet Oikotien kautta myös työnhakijoita lisänäkyvyyksien, kuten Helsingin Sanomien etusivun ilmoituksen avulla, Kärkkäinen iloitsee.
Etenkin päällikkötason tehtäviin ja ohjelmistokehitykseen voi olla joskus vaikea löytää tekijöitä. Tarjontaa työpaikoista on paljon ja sopivia hakijoita on loppujen lopuksi vähän. Kohdennettu, alueellinen työpaikkailmoittelu ja lisänäkyvyydet parantavat tavoitettavuutta.
– Digitaalisessa maailmassa ilmoituksia voi lisäillä, hakuaikaa pidentää ja muutoksia tehdä sitä mukaa kun on tarvetta.
Työnantajakuva – tärkeä osa kasvutavoitteita
Granlundilla on selkeät kasvutavoitteet lähivuosille. He ovat kokeilleet rekrytoinnissa myös radiota, mutta Helsingin Sanomien kampanja toi enemmän hakemuksia kuin radiomainos. Samalla yritys rakentaa rekrytoinnissa tärkeää työnantajakuvaa ja tunnettuus lisääntyy.
– Mietimme rekrytointia koko ajan ja pohdimme uusia keinoja ihmisten tavoittamiseksi. Kohdennettu verkkomarkkinointi eri muodoissa on se, mihin haluamme panostaa tänä vuonna. Videosisällöt rekrykärjellä ovat seuraavaksi suunnitelmissa.
Granlund luottaa Oikotien monipuolisiin ratkaisuihin rekrytoinnissa. Ketteryys, tuloksellisuus, asiantuntemus ja palveluiden monipuolisuus ovat hyvä syy tehdä yhteistyötä.
– Oikotien kokonaisuus on rekrytoijan kannalta helppo valinta. Meille on tärkeää näkyä medioissa, joiden brändi on hyvä ja joita luetaan paljon, Kärkkäinen summaa.