Vastuullisuus

Eezy: muistakaa viestintä – ja nauttikaa virtuaalikahveista

9.4.2020 klo 14:35

Ketterän yrityksen käytännöt terävöityvät poikkeustilanteessa. Yhteisöllisyys onnistuu myös verkon välityksellä.

Tavallisissakin olosuhteissa viestintä vaikuttaa työhyvinvointiin – hyvä viestintä on osa hyvää johtamista. Poikkeustilanteessa viestinnän rooli nousee vielä tärkeämmäksi.

”Olemme tiedottaneet työntekijöitä lukuisin viestein ja uutiskirjein sekä aktivoituneet aiheesta kaikissa somekanavissamme”, kertoo Eezyn viestinnästä brändijohtaja Kirsi Lönnmark.  

Eezy tarjoaa muun muassa henkilöstövuokrausta, rekrytointia, yritysten kasvuun ja kehittämiseen tähtääviä palveluita, kevytyrittäjien laskutuspalvelua sekä henkilökohtaisia urapalveluita. Eri kohderyhmät on huomioitu viestinnässä.

”Esimerkiksi vuokratyöntekijöille ja kevytyrittäjille olemme julkaisseet vinkkipankkeja, ohjeistaneet työntekijöitä lomautusten varalta ja kertoneet uusista työmahdollisuuksista”, Lönnmark listaa.

Virtuaalikahvit ylläpitävät yhteisöllisyyttä

Työilmapiirin ja yhteisöllisyyden ylläpitäminen voi poikkeusoloissa olla haastavaa. Etäyhteydet mahdollistavat kuitenkin monenlaista yhteistä tekemistä myös palaverien ulkopuolella.

”Me kannustamme ihmisiä esimerkiksi virtuaalikahvihetkiin”, kertoo Lönnmark. 

Tiimipäivät ja läksärit on viety verkkoon ja jaamme muutenkin vinkkejä sosiaalisten suhteiden ylläpitoon.

Koettelevista olosuhteista huolimatta Eezy katsoo eteenpäin.

”Pyrimme luovimaan ketterästi myös muuttuneessa tilanteessa. Onneksemme olemme olleet tottuneita etätyön tekijöitä jo ennen tätä.”