Rekrytointi

Academy: Monikerroksinen rekrytointiprosessi kruunattiin natiivimainonnalla

Academy
Case

Academy haki keväällä 2019 henkilöitä koodaajakoulutukseensa Oikotie Työpaikoilla. Academyn omissa kanavissa toteutettua hakukampanjaa rikastettiin natiiviartikkeleilla Ilta-Sanomissa.

– Tavoittelimme passiivisia hakijoita ja mahdollisimman suurta hakijavolyymia löytääksemme ne tulevaisuuden osaajat, jotka pystyvät läpäisemään tiukan oppimiskykyä ja motivaatiota mittaavan hakuseulamme. Olimme kuulleet Oikotie Työpaikkojen myyntipäällikkö Suvi Sundelinilta Sanomien natiivimahdollisuuksista ja lähdimme kokeilemaan uudenlaista väylää tavoittaa potentiaalisia hakijoita, Academyn Brand Manager Vilja Haapanen kertoo.

Yllätyimme myönteisesti natiivin voimasta.

Oikotie Työpaikat tarjoaa asiakkailleen monipuolisia rekrytointipalveluja, jotka räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan. Academyn työpaikkailmoitusta tukemaan ideoitiin natiivikampanja, jonka media ja kohdennus osuivat nappiin. Sisältö oli Oikotien tuottamaa

– Meillä ymmärretään asiakkaan tarpeita myös perinteisestä ilmoittelusta poikkeavissa ratkaisuissa. Pystymme vastaamaan tähän tarpeeseen tuottamalla nopeasti ja tehokkaasti sisältöä, joka palvelee tarkoitustaan erinomaisesti, Oikotie Työpaikkojen myyntipäällikkö Suvi Sundelin sanoo.

Natiiviartikkeli Nollatasolta koodariksi parissa kuukaudessa – ”Elämäntilanne ei ole este” julkaistiin IS.fi:ssä ajalla 26.3.-4.4.2019.

Natiiviartikkeli Nollatasolta koodariksi parissa kuukaudessa – ”Elämäntilanne ei ole este” julkaistiin IS.fi:ssä ajalla 26.3.-4.4.2019.

Tulokset puhuvat puolestaan

Academyn natiiviartikkeli tavoitti lähes 50 000 käyttäjää ja kampanjaan voidaan olla todella tyytyväisiä. Ohjaukset tehtiin ensin yhden päivän nostona IS.fi:n etusivulla ja yhdeksän päivän nostona IS Urheilu -osiossa. Lisäksi ekstrana oli yhden päivän nosto IS.fi etusivulla.

– Yllätyimme myönteisesti natiivin voimasta. Sivun lataus- ja kävijämäärät olivat selkeästi keskimääräistä korkeammat, kun huomioidaan tuplanosto IS.fi etusivulla. Myös lukuajat olivat tuona ajanjaksona keskiarvoa paremmat keskiarvoa pidemmät eli aiheen parissa on viihdytty erittäin hyvin. Kampanja tavoitti hyvin kaikenikäisiä lukijoita, jotka jakautuivat melko tasaisesti nais- (46 %) ja mieslukijoihin (54 %), Vilja Haapanen iloitsee.

Vilja Haapanen on tyytyväinen myös koko prosessiin. Asiat sujuivat sovitusti ja napakalla aikataululla. Odotukset olivat korkealla, vaikka aiempaa kokemusta natiivin käytöstä ei ollut.

Oli hienoa huomata, että tämä kokeilu osoittautui menestykseksi.

– Lähdimme mukaan kokeiluasenteella. Oli hienoa huomata, että tämä kokeilu osoittautui menestykseksi. Natiivimainonta toimi loistavana kanavana viestiä tarjoamastamme mahdollisuudesta vaihtaa uraa IT-alalle 12 viikossa, Haapanen summaa.

Natiivi tuki Academyn hakukampanjaa toivotulla tavalla ja hakemuksia tuli viimeiseen hakupäivään mennessä runsaasti. 60 tiukan hakuseulan läpäissyttä valittua aloitti Academyn kampuksella kesäkuun alussa. Natiivi oli hyvä lisä kokonaiskampanjaan.

Haluatko kuulla lisää?

Oli tarpeesi ajankohtainen natiiviartikkeleihin, rekrytointeihin tai työnantajakuvaan, autamme tarpeittesi mukaan. Tilaa alla olevalla lomakkeella uutiskirjeemme tai pyydä suoraan yhteydenottoa asiantuntijaltamme!

Kuvaaja: Samuli Skantsi