Avoimet työpaikat markkinointi ja media

Haluatko työskennellä markkinoinnin ja median parissa? Oikotieltä löydät sopivia avoimia työpaikkoja juuri sinulle. Älä epäröi, hae unelmatyötäsi jo tänään!

Philip Morris Finland Oy logo

Lead Trade Marketing

Philip Morris Finland Oy
Helsinki
Asiantuntija
PHILIP MORRIS FINLAND OY logo

Key Account Manager

PHILIP MORRIS FINLAND OY
Helsinki
Asiantuntija
FINARTE logo

Global Growth Manager

FINARTE
Helsinki
Asiantuntija
Etätyö
Stockmann tavaratalot logo

Social Media Specialist

Stockmann tavaratalot
Helsinki... +1 lisää
Sanoma Media Finland logo

New Business Agent Turkuun

Sanoma Media Finland
Turku... +1 lisää
Tampereen yliopisto logo

Tapahtumakoordinaattori

Tampereen yliopisto
Tampere
Työntekijä
Palkka mainittu
SUOMEN OSUUSKAUPPOJEN KESKUSKUNTA logo

Viestintäpäällikkö

SUOMEN OSUUSKAUPPOJEN KESKUSKUNTA
Helsinki
Maailman Luonnon Säätiö - World Wide Fund For Nature, Suomen Rahasto logo

Markkinointiviestinnän asiantuntija

Maailman Luonnon Säätiö - World Wide Fund For Nature, Suomen Rahasto
Helsinki
Asiantuntija
Etätyö
F9 Distribution Oy logo

PC Product Specialist

F9 Distribution Oy
Pirkanmaa... +1 lisää
Vinkit työnhakuun

Markkinoinnin ja mainonnan työpaikat

Markkinoinnin ja mainonnan tavoitteena on tukea yritysten ja yhteisöjen liiketoimintaa ja kasvattaa tuotteiden ja palveluiden kysyntää lisäämällä niiden tunnettuutta ja vetovoimaisuutta. Työ mainos-, viestintä- ja suunnittelutoimistoissa on tiimityötä, jossa asiakkaan tavoitteita edistetään erilaisilla kampanjoilla ja tapahtumilla. Yhä suurempi osa vaikuttamisesta tapahtuu verkon ja sosiaalisen median avulla.

Kilpaillulla alalla työskentely vaatii luovuutta, idearikkautta, viestintätaitoja ja paineensietokykyä. Suunnittelutoimistojen lisäksi alan osaajat voivat työllistyä myös yritysten omilla markkinointiosastoilla tai freelancereina. Talouden suhdannevaihtelut vaikuttavat voimakkaasti alan työllisyyteen kasvattaen tai vähentäen yritysten markkinointibudjetteja.

Miten kouluttautua markkinoinnin alalle?

Alan koulutusta voi hankkia kaikilla koulutustasoilla ammatillisista oppilaitoksista yliopistoihin. Ammattikoulussa voi suorittaa esimerkiksi liiketalouden perustutkinnon eli merkonomin tutkinnon tai audiovisuaalisen viestinnän-, kuvallisen ilmaisun- tai painoviestinnän perustutkinnon. Ammattikorkeakoulussa voi erikoistua viestintään valmistuen medianomiksi tai pakkausmuotoiluun ja graafiseen suunnitteluun valmistuen artenomiksi tai muotoilijaksi.

Yliopistossa alan valmiuksia antavat muun muassa viestinnän, kauppatieteiden ja taiteen alan opinnot. Taideteollisessa korkeakoulussa on mahdollista opiskella esimerkiksi audiovisuaalista mediakulttuuria ja graafista suunnittelua.

Paljonko markkinoinnissa voi tienata?

Voit tutustua markkinoinnin palkkoihin palkkavertailussa. Katso mitä tienaa markkinointijohtaja, marketing manager, marketing specialist sekä markkinointikoordinaattori.

Media-alan työpaikat

Tiedotusvälineille työskentelevien toimittajien tehtävänä on kertoa maailmasta objektiivisesti ja totuudenmukaisesti. Työn rytmi on nopeutunut ja uutisia tehdään samanaikaisesti useaan kanavaan. Internet on tuonut alalle uusia toimijoita, kuten bloggaajia ja vloggaajia, joista osa toimii tietyn median alaisuudessa. Alan vakituiset työpaikat ovat vähentyneet ja ala työllistää runsaasti yrittäjänä toimivia freelancereita, joiden työkenttä aiempaa mobiilimpi. Alalla työskentely vaatii monitieteellistä osaamista, vuorovaikutustaitoja ja sekä uusien taitojen ja teknologioiden nopeaa omaksumista.

Miten media-alalle?

Media-alaa voi opiskella kaikilla koulutustasoilla ammattiopistoista yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin. Ammattikouluissa voi suorittaa esimerkiksi kuvallisen ilmaisun ja ja audiovisuaalisen viestinnän perustutkinnon. Journalismia voi opiskella ainakin Jyväskylän, Helsingin ja Vaasan yliopistoissa.