Suomalaiset yritykset panostavat työnantajakuvaan
Oikotie Työpaikat palkitsi vuoden parhaat rekrytointiteot.
Positiivisen hakijakokemuksen tarjoaminen on rekrytoiville yrityksille yhä tärkeämpää, koska kilpailu hyvistä osaajista on kovaa. Oikotie Työpaikkojen tarjoamat työnantajamielikuvan palvelut ovat kasvaneet noin 50 % vuodessa jo usean vuoden ajan. Lisäksi työpaikkojen ilmoitusmäärä on kasvanut vauhdilla: työpaikkailmoituksia on ollut jopa 40 % edellistä vuotta enemmän.
– Hyvä viestintä ja hakijakokemus ovat rekrytoinneissa avainasemassa. Yritykset ovat todenneet, että heidän kannattaa kertoa itsestään kiinnostavasti ja läpinäkyvästi. Haluamme Oikotiellä tarjota parhaat mahdolliset työkalut työnantajamielikuvan kehittämiseen ja onnistuneisiin rekrytointeihin sekä jakaa alan kesken parhaita käytäntöjä, Oikotie Työpaikkojen johtaja Joonas Pihlajamaa sanoo.
Oikotie palkitsi vuoden parhaat rekrytointiteot 10.10.18 Helsingin Casinolla järjestetyssä Rekrytoinnin parhaat -tilaisuudessa.
Rekrytoinnin edelläkävijä: Gofore
Gofore on ottanut selkeän edelläkävijän rooliin palkka-avoimuudessa ja omistajuuden jakamisessa. Innovatiivisessa rekrytointikampanjassaan Gofore jakoi uusille rekrytoitaville työntekijöille 1500 euron arvosta yrityksen osakkeita, ja näin sitoutti uusia työntekijöitä rakentamaan menestystä yhdessä.
Paras työnantajakuva: Lidl
Mikä työpaikka jakaa treenirahaa koko työporukalle ja maksaa veronsa kiltisti Suomeen? Näihin ja seitsemään muuhun työnantajakysymykseen suomalaiset törmäsivät verkossa ja ulkomainontapinnoilla kahden viikon aikana alkukesästä 2018. Arvaa mikä työpaikka -kampanja innosti suomalaisia arvaamaan, mikä yritys hienojen työnantajafaktojen takana on.
Paras Merkityksellistä työelämää -kampanja: NCC
Merkityksellistä työelämää -kampanjoiden avulla hakija pääsee kurkistamaan työpaikan arkeen. Äänessä ovat yrityksen omat työntekijät. Merkityksellistä työelämää -artikkelissa ja videossa työstään kertoi NCC:n tuotantopäällikkö Asta Tähtinen.
Paras rekrytointi-ilmoitus: Ambientia
”Henkilökohtaisuus puhuttelee. Videon voi katsoa halutessaan, mutta asian ydin selviää pelkästä tekstistäkin. Yksinkertainen on aina kaunista." (Tuomaristo kommentoi)
Paras rekrytointivideo: Sievo
”Video onnistuu kiteyttämään hyvin yrityksen hengen. Toteutuksesta välittyy rehellinen fiilis ja do it yourself -henki." (Tuomaristo kommentoi)
Rekrytoinnin parhaat -kilpailun tuomaristoon kuuluivat luova johtaja Jani Halme ToinenPHD:stä, henkilöstöjohtaja Sara Purhonen Oral Hammaslääkäreistä, Vice President, Strategic Resourcing Juho Toivola Elisalta, toimitusjohtaja Merru Tuliara Henkilöstöpalveluyritysten Liitosta, asiantuntija Perttu Jämsén Sitrasta sekä luova johtaja Anu Igoni Bob the Robotista.
Lähde: Sanoma