Finnair hakee nyt monipuolisia ja määrätietoisia asiakaspalveluosaajia matkustamopalveluhenkilöstöönsä. Huippuun hiottu asiakaspalveluosaaminen ja sosiaaliset taidot ovat tehtävässä erittäin tärkeitä.

– Finnair on vahvassa kasvussa ja rekrytoimme satoja uusia osaajia joukkoomme. Kohtaamme tuhansia asiakkaitamme kuukausittain. Tehtävämme on saada heidät tuntemaan itsensä tervetulleeksi ja täyttää odotukset finnairilaisesta laadukkaasta palvelusta. Tärkeimpiä matkustamopalveluhenkilöstöämme yhdistäviä tekijöitä ovat aiempi asiakaspalvelukokemus ja halu palvella asiakasta. Lisäksi toimimme tehtävässä, jossa moni arjen tekeminen on tarkoin säänneltyä jo turvallisuussyistä eli kyky toimia tarkasti ohjeiden ja sääntöjen mukaan on erittäin tärkeää. Meillä on henkilöstössämme ihmisiä varsin eri taustoilla, muun muassa lastenhoitajia, sairaanhoitajia, kielenkääntäjiä ja restonomeja, joiden yhteisenä nimittäjänä on palo asiakaspalveluun, 28 vuotta Finnairilla työskennellyt Inflight Supervisor Kristiina Takki sanoo.

Finnair etsii tiimipelaajia, joiden sydän sykkii asiakaspalvelulle. Positiivinen mieli, ystävällisyys ja lämmin hymy – näistä on hyvä asiakaspalvelija tehty. Finnair kouluttaa matkustamopalveluhenkilöstönsä eli aiempaa lentokokemusta ei tarvita.

Saumatonta tiimityötä

Lentoala on kiehtova ja monisyinen toimiala, jossa vaaditaan saumatonta yhteistyötä. Finnairin arvot välitän, yksinkertaistan ja olen rohkea, ohjaavat vahvasti arjen tekemistä. Tiimityöskentelytaidot ja vastuunkantaminen haasteellisissakin olosuhteissa ovat matkustamopalveluhenkilöstön tehtävässä avainasemassa.

– On upeaa olla mukana äärimmäisen mielenkiintoisessa rekrytointiprosessissa. Niin rekrytoinnissa kuin asiakaspalvelutehtävissäkin korostuvat vuorovaikutustaidot erilaisissa kohtaamisissa. Aito halu auttaa ja innokkuus työtä kohtaan heijastuvat pitkälle. On tärkeää pitää kaikkia samanarvoisina ja kohdata ihmiset aina yhtä inhimillisesti, Kristiina Takki summaa.

Lentoemäntä Karoliina Åman aloitti Finnairilla vuosi sitten. Hänen mukaansa Finnairilla on parasta hyvä yhteishenki, mukavat työkaverit ja työn vaihtelevuus.

– Työskentelin aiemmin viestinnän parissa ja asiakaspalvelutehtävissä. Asiakaspalvelu on aina ollut minulle erittäin tärkeää ja Finnair on mielestäni yksi Suomen mielenkiintoisimmista työnantajista, Karoliina Åman sanoo.

Joka päivä oppii uutta

Karoliina Åman kiittelee työn mielenkiintoisuutta ja sitä, että saa oppia joka päivä uutta. Matkustajien iloinen fiilis tarttuu helposti myös matkustamohenkilökuntaan ja lennoilla hymy on herkässä.

– Tässä työssä kohtaa hyvin erilaisia ihmisiä ja kulttuureja. Kuulostaa kliseiseltä, mutta yksikään päivä ei ole samanlainen. Opin myös itse joka päivä uutta. Lentokohteet vaihtelevat Oulusta Miamiin, ja joka päivä jossakin paistaa aurinko. Omia suosikkikohteitani ovat New York, Osaka ja Miami, Karoliina Åman kertoo.

Matkustamohenkilökunnalla on myös päivystysvuoroja, jolloin matkakohde selviää vasta samana päivänä. Tämä tuo Karoliinan mielestä mukavaa vaihtelua normaaliin työvuorolistaan. Joustavuus, positiivinen asenne ja paineensietokyky ovat ominaisuuksia joita jokaiselta lentoyhtiössä työskentelevältä vaaditaan.

– Tiedämme normaalin työvuorolistan mukaiset lennot kuukausi kerrallaan. Työ on vuorotyötä ja aina ei voi viettää juhlapyhiä perheen tai ystävien parissa, kun työ kutsuu. Työn epäsäännöllisyys onkin haaste, jonka kanssa on vain opittava elämään. Jokainen reagoi esimerkiksi aikaerorasitukseen omalla tavallaan. Itse selviän sillä, että nukun aina kun mahdollista, ulkoilen kohteissa, kuntoilen ja juon paljon vettä, Karoliina Åman sanoo.

Finnairilla on avoinna satoja matkustamopalveluhenkilöstön työpaikkoja nyt ja lähivuosina.

– Nyt jos koskaan kannattaa tutustua Finnairin avoinna oleviin matkustamopalveluhenkilöstön tehtäviin ja hakea työtä mielenkiintoiselta alalta, jossa jokainen päivä on seikkailu, Kristiina Takki kannustaa.

Tutustu Finnairin avoimiin matkustamopalveluhenkilöstön tehtäviin osoitteessa https://company.finnair.com/en/careers

 

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.