Veijo Kinnunen perusti samannimisen yrityksen Jyväskylässä vuonna 1972. Neljän vuosikymmenen aikana yritys on kasvanut kauneus- ja hiusalan ammattilaisille suunnatuksi täyden palvelun taloksi. 

Veijo Kinnusen poika Tommi Kinnunen muistaa kasvaneensa yrityksen arkeen pienestä pitäen. Lapsena hän leikki maahantuontiyrityksessä pahvilaatikoilla ja kulki mukana messumatkoilla ympäri maailman.

Nyt hän toimii Kinnunen Oy:n toimitusjohtajana. Pian 50 vuotta täyttävä perheyritys palvelee asiakkaitaan koko Suomen laajuisesti seitsemän toimipisteen, kiertävien aluemyyntiedustajien ja expresspalvelijoiden sekä suljetun verkkokaupan kautta.

– Valikoimaamme kuuluvat ammattilaisten merkkituotteet, uutuudet, ammattitaitoa kehittävät koulutukset, laadukkaat kalusteet sekä monipuolinen valikoima kauneus- ja kampaamoalan tarvikkeita ja laitteita. Laaja jatkuvasti kehittyvä valikoima takaa monipuolisen tarjonnan hius-, kosmetologi-, meikki- ja maskeerausalan ammattilaisille tai ammattilaiseksi opiskeleville, Tommi Kinnunen valottaa.

Peruukkien pioneeri

Kinnunen on tunnettu etenkin ammattilaisten Keune-hiuskosmetiikasta, laadukkaista hiustenpidennystarvikkeistaan ja peruukeistaan. Yritys on itse asiassa Suomen markkinajohtaja pidennyksissä ja peruukeissa. Peruukeissa suoritetaan yli 3000 sovitusta vuodessa. Peruukkiasiakkaita tulee yleensä sairaaloiden ja erityisesti maksusitoumusten kautta. Pidennysmateriaaleissa myös vienti vetää.

– Viennin osuus Ruotsiin, Norjaan, Viroon ja Venäjälle on kasvanut merkittäväksi osaksi tämän päivän toimintaamme, Tommi Kinnunen sanoo.

Kinnunen Oy:n vuonna 2006 valmistuneet toimitilat sijaitsevat Espoon Juvanmalmilla. Vuosikasvu on ollut Suomessa vahvaa erityisesti Keune-hiuskosmetiikassa.

– Arvostamme perheyrittäjyyttä myös jakelijamaiden ja meidän välisessä yhteistyössä. Kaikki kansainväliset yhteistyökumppanimme ovat perheyrityksiä. 

Työllistämisen merkitys ja suomalaisuus keskiössä

Kinnunen Oy arvoissa näkyvät työllistämisen merkitys ja suomalaisuus.

–  Palvelemme kauneuden alan ammattilaisia tuotteilla ja palveluilla, joilla asiakkaamme voivat kasvattaa omaa menestystään. Menestyksen, jota ei yhtä äkkiä lomauteta tai siirretä halvan tuotannon maihin. Menestyksen, jota kuluttaja ei löydä marketeista, Tommi Kinnunen painottaa.

Yritys työllistää vakituisesti yli 30 kaupan ja kauneuden alan ammattilaista ja kampaamoasiakkaita on tuhansia.

– Tuemme kestäviä arvoja myös Suomen rajojen ulkopuolella mm. pidennysmateriaalien tuotannossa (vrt. EU:n GSP todistus). Lisäksi lahjoitamme säännöllisesti rahaa hyväntekeväisyyteen esim. Lastenklinikoiden Kummeille. Olemme myös aina maksaneet yritysveron Suomeen – ja se on meille kunnia-asia, Tommi Kinnunen summaa.

 

www.kinnunen.fi