Markkinointisuunnittelija, Oulun Matkailu Oy
- Alkuperäinen julkaisupäivä 20.12.2024
- Hae viimeistään 6.1.2025
- Lähde: Työ- ja elinkeinotoimisto
Etsimme nyt Oulun Matkailun tiimiin innostunutta ja idearikasta sisältölähtöisen markkinoinnin ammattilaista. Kyseessä on sisältö- ja viestintäpäällikön vanhempainvapaan sijaisuus, joka alkaa maalis-huhtikuussa 2025 ja jatkuu 12.3.2026 asti.
Tehtävä tarjoaa kiinnostavan paikan matkailumarkkinoinnin ytimessä yhdessä huipputiimin ja laajan yritysverkoston kanssa. Pääset tekemään tiivistä yhteistyötä myös Oulun kulttuurisäätiön kanssa Euroopan kulttuuripääkaupunkivuoteen 2026 liittyvien teemojen parissa. Työssäsi suunnittelet ja toteutat monikanavaista sisällöntuotantoa ja digitaalista markkinointia sekä kotimaisille että kansainvälisille kohderyhmillemme.
Tavoitteenasi on luoda houkuttelevaa kuvaa Oulusta matkailijoille, tavoittaen kohderyhmät mahdollisimman tehokkaasti. Luot ja kasvatat positiivista näkyvyyttämme Visit Oulun ja Pohjolan rengastien digitaalisissa kanavissa, mm. sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram, Tiktok, X, LinkedIn), nettisivuilla ja verkkokaupassa, uutiskirjeissä sekä erilaisissa mainoskampanjoissa (mm. Meta- ja Google-mainonta). Tuotat sisältöä niin tekstinä, kuvina kuin videoina: osaaminen somevideoiden parista (Instagram reels & Tiktok) on erityinen plussa!
Haet aktiivisesti uusia ideoita ja tapoja tuottaa sisältöä ja innostat myös Oulun Matkailun verkostoa mukaan tähän. Nautit myös jalkautumisesta verkostomme eri matkailudestinaatioihin ja -yrityksiin toteuttamaan sisällöntuotantoa.
Monipuoliseen työnkuvaasi voi sisältyä myös kansainvälisten media- ja vaikuttajavierailujen pitämistä sekä tiedottamista. Tehtävänkuva on osittain muovattavissa erityisen osaamisesi ja kiinnostuksesi mukaisesti!
Työssäsi tärkeää on jatkuva oppiminen, jonka pohjalta koko Oulun seudun matkailualue ja -yritykset saavuttavat entistä parempia tuloksia. Arvostamme yrittäjähenkistä asennetta ja rohkeutta heittäytyä kokeilemaan uutta!
Työyhteisössämme on positiivinen ja kannustava ilmapiiri, jossa jokainen saa olla oma itsensä. Teemme töitä joustavasti etänä, mutta tapaamme myös säännöllisesti toimistolla, joka sijaitsee Oulun keskustassa Radisson Blu Hotel Oulu:n rakennuksessa. Työsuhde-etumme ovat erinomaiset: tarjoamme mm. kattavan työterveyshuollon, Smartum liikunta- ja kulttuuriedun, nettiyhteyden kotiin sekä henkilökuntahinnat lounaasta sekä kuntosalijäsenyydestä.
Tehtäviisi kuuluu mm.:
VisitOulun ja Pohjolan rengastien sisällöntuotannon suunnittelu ja sisältökalenterin ylläpito
Kirjallisesti ja visuaalisesti sitouttavan sisällön tuottaminen sekä ulkopuolisten sisältöjen kuratointi (esim. somepäivitykset ja -videot, uutiskirjeet ja blogiartikkelit) visitoulu.fi ja pohjolanrengastie.fi -sivustoille sekä sosiaalisen median kanaviin.
Maksullisen markkinoinnin ja digitaalisten mainoskampanjoiden suunnittelu, toteutus ja optimointi mm. Meta- ja Google -alustoilla yhteistyössä kumppanimme kanssa.
Vaikuttajayhteistöiden suunnittelu ja koordinointi yhteistyössä kumppaneidemme kanssa.
Sisältömarkkinoinnin ja -kampanjoiden tulosten analysointi ja optimointi.
Mediavierailuissa avustaminen ja lehdistötiedotteiden laatiminen.
Tärkeimmät toiveemme sinusta ja osaamisestasi:
Olet itsenäinen ja tavoitteellinen työntekijä.
Osaat tuottaa ja editoida kiinnostavia sisältöjä niin tekstinä, kuvina kuin videoina.
Osaat kirjoittaa sujuvaa tekstiä suomeksi ja englanniksi. Muut kielet ovat plussaa.
Sinulla on näyttöä onnistuneesta sisältölähtöisen digimarkkinoinnin toteuttamisesta.
Nautit uusien ideoiden kehittämisestä, kokeiluista ja jatkuvasta oppimisesta.
Osaat käyttää yleisimpiä sosiaalisen median kanavia ja niiden mainostyökaluja.
Osaat käyttää kuvankäsittelyssä ja somevideoiden editoinnissa vaadittavia työkaluja, kuten Adobe Creative Suite, Canva ja Capcut tai vastaava.
Ymmärrät hakukoneoptimoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä sisällöntuottamisessa.
Ymmärrät markkinoinnin analytiikan perusteet ja osaat soveltaa niitä sisällön jakelussa.
Työskentelet mielellään matkailun muuttuvassa ja nopeatempoisessa toimintaympäristössä. Toivomme, että kuten meille, myös sinulle on tärkeää ylläpitää positiivista ja auttavaista henkeä työkavereiden kesken!
Katsomme eduksesi, jos sinulla on myös seuraavaa osaamista;
Kokemus matkailualasta
Instagram reels & TikTok (arvostamme myös, jos et kaihda olla itse esillä videoilla!)
Valokuvaus
Käyttökokemusta seuraavista alustoista / työkaluista: Wordpress, Hubspot, Googlen työkalut, Meltwater, Microsoft Office. Muu alustaosaaminen katsotaan eduksi.
Tekoälyosaaminen on plussaa!
Työ edellyttää työskentelyä alueella ja oman auton käyttömahdollisuutta.
Tehtävä on kokoaikainen ja määräaikainen 24.3.2025-12.3.2026.
Jos paikka tuntuu sinulle sopivalta, lähetä hakemuksesi ja CV pe 24.1.2025 mennessä yt@visitoulu.fi ja martta@visitoulu.fi.
Tehtävä tarjoaa kiinnostavan paikan matkailumarkkinoinnin ytimessä yhdessä huipputiimin ja laajan yritysverkoston kanssa. Pääset tekemään tiivistä yhteistyötä myös Oulun kulttuurisäätiön kanssa Euroopan kulttuuripääkaupunkivuoteen 2026 liittyvien teemojen parissa. Työssäsi suunnittelet ja toteutat monikanavaista sisällöntuotantoa ja digitaalista markkinointia sekä kotimaisille että kansainvälisille kohderyhmillemme.
Tavoitteenasi on luoda houkuttelevaa kuvaa Oulusta matkailijoille, tavoittaen kohderyhmät mahdollisimman tehokkaasti. Luot ja kasvatat positiivista näkyvyyttämme Visit Oulun ja Pohjolan rengastien digitaalisissa kanavissa, mm. sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram, Tiktok, X, LinkedIn), nettisivuilla ja verkkokaupassa, uutiskirjeissä sekä erilaisissa mainoskampanjoissa (mm. Meta- ja Google-mainonta). Tuotat sisältöä niin tekstinä, kuvina kuin videoina: osaaminen somevideoiden parista (Instagram reels & Tiktok) on erityinen plussa!
Haet aktiivisesti uusia ideoita ja tapoja tuottaa sisältöä ja innostat myös Oulun Matkailun verkostoa mukaan tähän. Nautit myös jalkautumisesta verkostomme eri matkailudestinaatioihin ja -yrityksiin toteuttamaan sisällöntuotantoa.
Monipuoliseen työnkuvaasi voi sisältyä myös kansainvälisten media- ja vaikuttajavierailujen pitämistä sekä tiedottamista. Tehtävänkuva on osittain muovattavissa erityisen osaamisesi ja kiinnostuksesi mukaisesti!
Työssäsi tärkeää on jatkuva oppiminen, jonka pohjalta koko Oulun seudun matkailualue ja -yritykset saavuttavat entistä parempia tuloksia. Arvostamme yrittäjähenkistä asennetta ja rohkeutta heittäytyä kokeilemaan uutta!
Työyhteisössämme on positiivinen ja kannustava ilmapiiri, jossa jokainen saa olla oma itsensä. Teemme töitä joustavasti etänä, mutta tapaamme myös säännöllisesti toimistolla, joka sijaitsee Oulun keskustassa Radisson Blu Hotel Oulu:n rakennuksessa. Työsuhde-etumme ovat erinomaiset: tarjoamme mm. kattavan työterveyshuollon, Smartum liikunta- ja kulttuuriedun, nettiyhteyden kotiin sekä henkilökuntahinnat lounaasta sekä kuntosalijäsenyydestä.
Tehtäviisi kuuluu mm.:
VisitOulun ja Pohjolan rengastien sisällöntuotannon suunnittelu ja sisältökalenterin ylläpito
Kirjallisesti ja visuaalisesti sitouttavan sisällön tuottaminen sekä ulkopuolisten sisältöjen kuratointi (esim. somepäivitykset ja -videot, uutiskirjeet ja blogiartikkelit) visitoulu.fi ja pohjolanrengastie.fi -sivustoille sekä sosiaalisen median kanaviin.
Maksullisen markkinoinnin ja digitaalisten mainoskampanjoiden suunnittelu, toteutus ja optimointi mm. Meta- ja Google -alustoilla yhteistyössä kumppanimme kanssa.
Vaikuttajayhteistöiden suunnittelu ja koordinointi yhteistyössä kumppaneidemme kanssa.
Sisältömarkkinoinnin ja -kampanjoiden tulosten analysointi ja optimointi.
Mediavierailuissa avustaminen ja lehdistötiedotteiden laatiminen.
Tärkeimmät toiveemme sinusta ja osaamisestasi:
Olet itsenäinen ja tavoitteellinen työntekijä.
Osaat tuottaa ja editoida kiinnostavia sisältöjä niin tekstinä, kuvina kuin videoina.
Osaat kirjoittaa sujuvaa tekstiä suomeksi ja englanniksi. Muut kielet ovat plussaa.
Sinulla on näyttöä onnistuneesta sisältölähtöisen digimarkkinoinnin toteuttamisesta.
Nautit uusien ideoiden kehittämisestä, kokeiluista ja jatkuvasta oppimisesta.
Osaat käyttää yleisimpiä sosiaalisen median kanavia ja niiden mainostyökaluja.
Osaat käyttää kuvankäsittelyssä ja somevideoiden editoinnissa vaadittavia työkaluja, kuten Adobe Creative Suite, Canva ja Capcut tai vastaava.
Ymmärrät hakukoneoptimoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä sisällöntuottamisessa.
Ymmärrät markkinoinnin analytiikan perusteet ja osaat soveltaa niitä sisällön jakelussa.
Työskentelet mielellään matkailun muuttuvassa ja nopeatempoisessa toimintaympäristössä. Toivomme, että kuten meille, myös sinulle on tärkeää ylläpitää positiivista ja auttavaista henkeä työkavereiden kesken!
Katsomme eduksesi, jos sinulla on myös seuraavaa osaamista;
Kokemus matkailualasta
Instagram reels & TikTok (arvostamme myös, jos et kaihda olla itse esillä videoilla!)
Valokuvaus
Käyttökokemusta seuraavista alustoista / työkaluista: Wordpress, Hubspot, Googlen työkalut, Meltwater, Microsoft Office. Muu alustaosaaminen katsotaan eduksi.
Tekoälyosaaminen on plussaa!
Työ edellyttää työskentelyä alueella ja oman auton käyttömahdollisuutta.
Tehtävä on kokoaikainen ja määräaikainen 24.3.2025-12.3.2026.
Jos paikka tuntuu sinulle sopivalta, lähetä hakemuksesi ja CV pe 24.1.2025 mennessä yt@visitoulu.fi ja martta@visitoulu.fi.
Hae työpaikkaa osoitteesta mailto:martta@visitoulu.fi