Asiakaspalvelupäällikkö, työllisyyspalvelut, Helsingin kaupunki
- Alkuperäinen julkaisupäivä 25.11.2024
- Hae viimeistään 9.12.2024
- Palkkaus: 4709,79€/kk
- Lähde: Työ- ja elinkeinotoimisto
Oletko asiakaspalvelun huippuosaaja? Haluatko tulla johtamaan Helsingin työllisyyspalveluiden monikanavaista asiakaspalvelua?
Helsingin työllisyyspalvelut vastaa 1.1.2025 alkaen julkisten työvoimapalveluiden tuottamisesta ja kaupungin työllisyyden edistämisestä sekä niihin liittyvästä kehittämisestä ja koordinaatiosta sekä työikäisten kotoutumista edistävien palveluiden tuottamisesta.
Etsimme nyt vakituiseen virkasuhteeseen asiakaspalvelupäällikköä vastaamaan Helsingin työllisyyspalveluiden monikanavaisen asiakaspalvelukokonaisuuden johtamisesta ja kehittämisestä.
Asiakaspalvelupäällikkönä vastaat helsinkiläisten työnhakijoiden neuvonta- ja asiointikokonaisuuden johtamisesta. Tehtävässä vastaat monikanavaisten palveluratkaisujen kehittämisestä ja käyttöönotosta. Vastaat työllisyyttä edistävien digitaalisten palveluiden kehittämisestä ja tuloksellisuudesta. Lisäksi olet kehittämässä ja johtamassa eri palvelutarjoajien muodostamaa palveluekosysteemiä. Toimit yksiköiden johtajien johtamisen kumppanina ja johdat vastuualuettasi yksikkörajat ylittävästi. Valmistelet johtoryhmässä käsiteltäviä asioita sekä toimeenpanet vastuualuettasi koskevia päätöksiä. Johdat vastuualueesi valtakunnallista ja paikallista verkostoyhteistyötä.
Johdat noin 10-30 työntekijän tiimikokonaisuutta valmentavalla otteella ja toimit heidän hallinnollisena esihenkilönään. Tehtäväsi sijoittuu kohtaantopalvelut-yksikköön. Päivittäisessä johtamisessa tukenasi on tiimien sisältä valittavat tiimivastaavat ja saat lisäksi tukea yksikön johtajalta sekä työllisyyspalveluiden johtamisverkostolta.
Tehtävän kelpoisuusehtona soveltuva ylempi korkeakoulututkinto. Lisäksi edellytämme hyvää suomen ja englannin kielen taitoa sekä tyydyttävää ruotsin kielen taitoa.
Tehtävässä onnistuminen edellyttää sinulta
- työmarkkinoiden dynamiikkaan, työttömyyden monitasoiseen ilmiöön sekä työllistymisen edistämisen palvelujärjestelmään ja lainsäädäntöön liittyvien laajojen tietokokonaisuuksien hallintaa
- kokemusta monikanavaisen asiakaspalvelun tuloksellisesta johtamisesta ja kehittämisestä
- kokemusta ja näkemystä digitaalisten ratkaisujen integroimisesta asiakkaan palveluprosesseihin
- kykyä analysoida ja hyödyntää laaja-alaisesti asiakaskokemus- ja asiakastietoa palvelukanavien ja -prosessien kehittämisessä
- aiempaa kokemusta valmentavasta henkilöstöjohtamisesta
- taitoa matriisissa johtamiseen ja erinomaisia yhteistyö- ja neuvottelutaitoja
Tarjoamme sinulle monipuolisen ja haastavan tehtävän, jossa pääset hyödyntämään kaikkea aiempaa osaamistasi helsinkiläisten työnhakijoiden ja yritysten hyväksi. Olet rakentamassa vaikuttavaa asiakaspalvelua, jonka päämääränä on jokaisen mahdollisuus mahdollisimman hyvään ja kestävään elämään kaupungissa, jossa työ löytää tekijänsä. Strategisessa toiminnassa ja tiimien tuloksellisen työn johtamisessa onnistuessasi vaikutat positiivisesti kaupungin talouteen ja asukkaiden hyvinvointiin. Pääset lisäksi kehittämään omaa osaamistasi.
Tehtävä on vakituinen ja alkaa mahdollisimman pian. Tehtävä sijoittuu alkuun kaupunginkanslian organisaatioon ja siirtyy 1.1.2025 lähtien uuteen työllisyyspalveluliikelaitokseen. Tehtävässä on kuuden kuukauden koeaika.
Hakuaika päättyy 9.12. klo 16. Ensimmäisen kierroksen haastattelut toteutetaan videohaastatteluna 10.-12.12., jonka jälkeen järjestetään ryhmähaastattelut 13.12 Tämän jälkeen osa hakijoista kutsutaan henkilökohtaisiin haastatteluihin viikolla 51
Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämiseksi Helsingin kaupunki kannustaa anonyymiin rekrytointiin, ja tämä rekrytointi toteutetaan anonyymisti. Anonyymin rekrytoinnin tavoitteena on kohdentaa huomio hakijan ammatilliseen osaamiseen sekä työkokemukseen. Täytä työnhakulomake normaalisti. Huomioi hakemusta kirjoittaessasi, että se noudattaa anonymiteetin periaatteita. Esihenkilö valitsee haastateltavat henkilöt anonyymin yhteenvedon perusteella eikä siinä ole nähtävissä hakijan nimeä, ikää, sukupuolta tai äidinkieltä.
Helsingin työllisyyspalvelut vastaa 1.1.2025 alkaen julkisten työvoimapalveluiden tuottamisesta ja kaupungin työllisyyden edistämisestä sekä niihin liittyvästä kehittämisestä ja koordinaatiosta sekä työikäisten kotoutumista edistävien palveluiden tuottamisesta.
Etsimme nyt vakituiseen virkasuhteeseen asiakaspalvelupäällikköä vastaamaan Helsingin työllisyyspalveluiden monikanavaisen asiakaspalvelukokonaisuuden johtamisesta ja kehittämisestä.
Asiakaspalvelupäällikkönä vastaat helsinkiläisten työnhakijoiden neuvonta- ja asiointikokonaisuuden johtamisesta. Tehtävässä vastaat monikanavaisten palveluratkaisujen kehittämisestä ja käyttöönotosta. Vastaat työllisyyttä edistävien digitaalisten palveluiden kehittämisestä ja tuloksellisuudesta. Lisäksi olet kehittämässä ja johtamassa eri palvelutarjoajien muodostamaa palveluekosysteemiä. Toimit yksiköiden johtajien johtamisen kumppanina ja johdat vastuualuettasi yksikkörajat ylittävästi. Valmistelet johtoryhmässä käsiteltäviä asioita sekä toimeenpanet vastuualuettasi koskevia päätöksiä. Johdat vastuualueesi valtakunnallista ja paikallista verkostoyhteistyötä.
Johdat noin 10-30 työntekijän tiimikokonaisuutta valmentavalla otteella ja toimit heidän hallinnollisena esihenkilönään. Tehtäväsi sijoittuu kohtaantopalvelut-yksikköön. Päivittäisessä johtamisessa tukenasi on tiimien sisältä valittavat tiimivastaavat ja saat lisäksi tukea yksikön johtajalta sekä työllisyyspalveluiden johtamisverkostolta.
Tehtävän kelpoisuusehtona soveltuva ylempi korkeakoulututkinto. Lisäksi edellytämme hyvää suomen ja englannin kielen taitoa sekä tyydyttävää ruotsin kielen taitoa.
Tehtävässä onnistuminen edellyttää sinulta
- työmarkkinoiden dynamiikkaan, työttömyyden monitasoiseen ilmiöön sekä työllistymisen edistämisen palvelujärjestelmään ja lainsäädäntöön liittyvien laajojen tietokokonaisuuksien hallintaa
- kokemusta monikanavaisen asiakaspalvelun tuloksellisesta johtamisesta ja kehittämisestä
- kokemusta ja näkemystä digitaalisten ratkaisujen integroimisesta asiakkaan palveluprosesseihin
- kykyä analysoida ja hyödyntää laaja-alaisesti asiakaskokemus- ja asiakastietoa palvelukanavien ja -prosessien kehittämisessä
- aiempaa kokemusta valmentavasta henkilöstöjohtamisesta
- taitoa matriisissa johtamiseen ja erinomaisia yhteistyö- ja neuvottelutaitoja
Tarjoamme sinulle monipuolisen ja haastavan tehtävän, jossa pääset hyödyntämään kaikkea aiempaa osaamistasi helsinkiläisten työnhakijoiden ja yritysten hyväksi. Olet rakentamassa vaikuttavaa asiakaspalvelua, jonka päämääränä on jokaisen mahdollisuus mahdollisimman hyvään ja kestävään elämään kaupungissa, jossa työ löytää tekijänsä. Strategisessa toiminnassa ja tiimien tuloksellisen työn johtamisessa onnistuessasi vaikutat positiivisesti kaupungin talouteen ja asukkaiden hyvinvointiin. Pääset lisäksi kehittämään omaa osaamistasi.
Tehtävä on vakituinen ja alkaa mahdollisimman pian. Tehtävä sijoittuu alkuun kaupunginkanslian organisaatioon ja siirtyy 1.1.2025 lähtien uuteen työllisyyspalveluliikelaitokseen. Tehtävässä on kuuden kuukauden koeaika.
Hakuaika päättyy 9.12. klo 16. Ensimmäisen kierroksen haastattelut toteutetaan videohaastatteluna 10.-12.12., jonka jälkeen järjestetään ryhmähaastattelut 13.12 Tämän jälkeen osa hakijoista kutsutaan henkilökohtaisiin haastatteluihin viikolla 51
Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämiseksi Helsingin kaupunki kannustaa anonyymiin rekrytointiin, ja tämä rekrytointi toteutetaan anonyymisti. Anonyymin rekrytoinnin tavoitteena on kohdentaa huomio hakijan ammatilliseen osaamiseen sekä työkokemukseen. Täytä työnhakulomake normaalisti. Huomioi hakemusta kirjoittaessasi, että se noudattaa anonymiteetin periaatteita. Esihenkilö valitsee haastateltavat henkilöt anonyymin yhteenvedon perusteella eikä siinä ole nähtävissä hakijan nimeä, ikää, sukupuolta tai äidinkieltä.
Hae työpaikkaa osoitteesta https://www.hel.fi/fi/avoimet-tyopaikat/avoimet-tyopaikat/KANSLIA-01-62-24