Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Tietoa tehtävästä
Helsingin Kaupunginteatteri on Suomen johtava kulttuurilaitos, joka tarjoaa maamme laajimman valikoiman näyttämötaidetta viidellä näyttämöllä. Farssia, draamaa, komediaa, musikaalia, klassikoita, perheteatteria, tanssia, ruotsinkielistä teatteria. Vuosittain lähes 300 000 katsojaa, 30 eri tuotantoa ja noin tuhat esitystä. Strategian keskiössä ovat monimuotoinen teatteri ja suunnannäyttäjän rooli elämysten vastuullisessa luomisessa. Teatterin toimintaa ohjaavia arvoja ovat avoimuus, rohkeus, leikkisyys ja vastuullisuus.
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Markkinointi- ja viestintäjohtajana vastaat teatterin brändin, viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kokonaisuudesta. Johdat ja kehität teatterin brändityötä ja markkinointistrategiaa pitkäjänteisesti. Arjessa varmistat teatterin myynnin ja asiakaspalvelun sujuvuuden, kehität palvelukokonaisuutta vastaamaan asiakkaiden yksilöllisiä tarpeita, kehität yritysyhteistyön kautta tapahtuvaa varainhankintaa sekä vastaat teatterin sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Vastaat myös toimialasi taloudesta, hankinnoista ja sopimuksista. Johdat ja ohjaat teatterin johtoryhmän jäsenenä viestinnän, markkinoinnin ja myynnin 16 ammattilaisen tiimiä.
Helsingin Kaupunginteatteri tarjoaa sinulle mahdollisuuden johtaa ja kehittää laaja-alaisesti koko teatterin brändin, markkinoinnin, myynnin ja viestinnän kenttää. Tehtäväkentässä ei ole raja-aitoja ja siinä yhdistyvät toisiaan tukien sekä strategiatyö että operatiivinen arki. Esittelet vastuualueesi asiat Helsingin teatterisäätiön hallitukselle ja esihenkilösi on teatterinjohtaja. Toimipisteesi on Helsingissä.
Onnistuminen tässä vastuullisessa tehtävässä edellyttää kokemusta ja näyttöä menestymisestä myynti-, viestintä- ja markkinointialan tehtävissä sekä esihenkilötyössä. Sinulla on tehtävään soveltuva koulutus ja sujuva suomen ja englannin kielen taito. Sinulla on hyvät yhteistyö-, esiintymis- ja vuorovaikutustaidot, osaat motivoida ja sitouttaa henkilöstön yhteiseen tavoitteeseen. Kokemus brändin kehittämisestä ja johtamisesta, palvelumuotoiluosaaminen, digitaalisen markkinoinnin osaaminen, kokemus kanta-asiakasohjelmista, markkinointijuridiikan osaaminen, kokemus kulttuuri- tai tapahtuma-alalta ja sujuva ruotsin kielen taito edesauttavat sinua työssäsi ja katsotaan eduksesi.
Arvostamme itsenäistä, rohkeaa, oma-aloitteista sekä eteenpäin katsovaa työskentelyotetta. Olet tavoitteellinen ja määrätietoinen sekä sinulla on aito halu kantaa vastuuta.
Olemme arvojemme mukaisesti yhdenvertaisuuden suunnannäyttäjä myös rekrytoinneissamme. Toivomme hakijoiksi eri ikäisiä ja eri sukupuolia olevia henkilöitä sekä kieli-, kulttuuri- tai muihin vähemmistöihin kuuluvia henkilöitä.