Kehityspäällikkö, asiakkuudet
Tietoa tehtävästä
Haemme POP Pankkikeskukseen
ASIAKKUUKSIEN KEHITYSPÄÄLLIKKÖÄ
Liiketoimintayksikkömme Asiakkuudet-tiimin vastuualueella ovat mm. POP Pankki -ryhmän asiakaskokemuksen sekä asiakkuuksien konseptien ja hinnoittelun kehittäminen, asiakastiedot ja KYC/AML-kehitys, sekä CRM-järjestelmän ja toimihenkilöiden tehtävien ja prosessien kehitys.
Haemme nyt tiimiimme kehityspäällikköä vastaamaan asiakkuuksien segmentoinnista ja hinnoittelusta, kehittämään asiakassalkkujen hoitokonsepteja sekä kasvattamaan asiakaskokemusta ja -ymmärrystä.
POP Pankissa on parhaillaan käynnissä mittava IT-uudistus, jossa modernisoimme pankin ydinjärjestelmät, kanavatoteutukset, tietovaraston, raportoinnin ja hinnoittelun. Osana uudistusta olemme ottaneet käyttöön Salesforcen CRM-ratkaisun, jonka jatkokehitys ja yhdistäminen pankkiryhmän uusiin perusjärjestelmiin jatkuu tiiviissä yhteistyössä sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa.
Päätehtävät ja vastuut
- Vastaat asiakkuuksien segmentoinnista, asiakasluokittelusta ja etuusryhmistä. Olet tärkeässä roolissa määrittelemässä ja kehittämässä asiakkuuksiin liittyviä tunnuslukuja, mittaristoja ja strategiaa.
- Vastaat asiakkuuksien palvelukonsepteista ja olet mukana kehittämässä parhaan asiakaskokemuksen ja -arvon mahdollistavia hoitosuunnitelmia. Vastaat hoitosuunnitelmiin liittyvistä tehtävistä CRM:ssä.
- Vastaat CRM:n asiakassalkkunäkymän kehittämisestä ja sen operatiivisen hyödyntämisen viemisestä pankkien arkeen.
- Olet mukana kehittämässä hinnoittelua ja kannattavuuslaskentaa asiakkuuksien näkökulmasta.
- Toimit hinnoittelujärjestelmän tuoteomistajana.
- Osallistut asiakaspolkujen ja end-to-end-prosessien kuvaamiseen ja autat tuomaan asiakkaiden, asiakaskokemuksen ja arvon muodostumisen näkökulmaa liiketoiminnan kehitykseen.
- Toimit tiiviissä yhteistyössä ryhmän pankkien, POP Pankkikeskuksen liiketoimintayksikön, Data Palvelut-, Talous- ja IT-tiimiemme sekä kumppaniemme kanssa.
Odotamme sinulta
- vahvaa käytännön ymmärrystä pankkiliiketoiminnasta, asiakassalkkujen jalostamisesta ja myynnistä, sekä kykyä visioida, miten asiakkuuksien hoitamista kehittämällä pystytään lisäämään arvoa asiakkaille ja pankeille.
- kykyä ymmärtää isoja kokonaisuuksia, analysoida tietoa ja hyödyntää sitä aktiivisesti liiketoiminnan kehittämisessä.
- ymmärrystä CRM-järjestelmän roolista ja sen hyödyntämisen tuomista mahdollisuuksista asiakkuuksien hallinnassa.
- kiinnostusta erilaisten automaatio- ja AI-ratkaisujen hyödyntämiseen liiketoiminnan näkökulmasta.
- osaamista/kiinnostusta dataan ja laskentaan, vähintään perustason Excel-osaaminen, kiinnostusta SQL-hakujen ja tietokantojen logiikan opetteluun.
- sujuvaa kommunikointia sekä suomeksi että englanniksi.
- kykyä fasilitoida yhteistä tekemistä, osallistaa sidosryhmiä, kouluttaa sekä tuottaa materiaaleja koulutuksia ja päätöksentekoa varten.
- hyviä yhteistyötaitoja, oma-aloitteista otetta ja uteliasta hands-on-asennetta sekä halua kehittyä tehtävän myötä.
Toivomme sinulta, että
- ymmärrät hyvin pankkiliiketoimintaa ja sen prosesseja asiakkaan ja toimihenkilön näkökulmasta.
- sinulla on näkemystä siitä, miten ohjaava vaikutus erilaisilla mittareilla, toimintamalleilla ja hinnoittelulla on liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisen tukena.
- sydämesi sykkii parhaalle asiakaskokemukselle ja haluat olla kehittämässä sitä seuraavalle tasolle.
Tehtävässä on hyödyksi aikaisempi kokemus CRM-järjestelmistä, erityisesti Salesforcesta.
Tarjoamme sinulle
- monipuoliset työtehtävät vakavaraisessa ja kehittyvässä pankkiryhmässä.
- vastuullisen ja haastavan roolin, jossa on mahdollisuus päästä konkreettisesti vaikuttamaan ja näkemään työnsä tulokset.
- modernin yrityskulttuurin ja ketterät toimintatavat.
- kilpailukykyisen palkkauksen sekä hyvät henkilöstöedut.
- joustavan etätyömahdollisuuden.
- tiiviin työyhteisön ja mahtavat työkaverit!
Toimitilamme ovat Espoon Leppävaarassa (Panorama Tower) erinomaisten liikenneyhteyksien äärellä.
Täytämme paikan heti sopivan henkilön löydyttyä, joten lähetäthän hakemuksesi ja ansioluettelosi palkkatoivomuksineen viimeistään su 18.8.2024 mennessä "hae työpaikkaa" hakulinkin kautta. Lisätietoja tehtävästä antaa Head of Customer and Process Insights Milla Ahlsten (0405673038 tai milla.ahlsten@poppankki.fi) ti 6.8. klo 13.00-14.00 ja pe 9.8. klo 9.30-10.30.
Tervetuloa töihin POP Pankki -ryhmään!
Tietoa työnantajasta
POP Pankki -ryhmä on suomalainen finanssiryhmä, johon kuuluu 18 POP Pankkia, keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja keskusyhteisö POP Pankkikeskus osk. Riippumattoman EPSI Rating -toimialatutkimuksen mukaan POP Pankilla on ollut tyytyväisimmät henkilöasiakkaat koko pankkitoimialalla – jo yli kymmenen vuoden ajan!
Tutustu työnantajan yrityssivuun osoitteessa https://tyopaikat.oikotie.fi/yritys/pop-pankkikeskus-osk/1090961-3