Rakenna vastuullista työnantajakuvaa - näin hyödynnät kampanjaa!
Haluamme rakentaa Vastuullinen työnantaja -kampanjassa mukana olevien kanssa vahvan toisiaan tukevan yhteisön, jossa jaamme hyviä konkreettisia vastuullisuuskäytänteitä ja -tekoja. Kampanjassa mukana olevat työnantajat sitoutuvat kehittämään vastuullisen työnantajuuden kuutta periaatetta. Suomen suurin työelämän vastuullisuuskampanja haastaa työnantajat toimimaan oikein.
• Vastuullinen työnantaja –logo on tunnettu työnantajien sekä työntekijöiden keskuudessa, tätä kannattaa hyödyntää. Logon avulla viestit kaikille sidosryhmille kantavasi vastuusi työtekijöistä. Työnhakijoille logo kertoo hyvästä ja vastuullisesta työpaikasta. Myös suuri yleisö odottaa vastuullisuutta – logon avulla rakennat brändiä ja mielikuvaa organisaatiostasi.
• Kerro omalle henkilöstölle kampanjasta ja että olette sitoutuneet kehittämään kampanjan kuutta periaatetta. Kerro mitä periaatteet teillä tarkoittavat, esimerkkinä Eilakaisla, Destia ja Coor.
• Lisää logo kaikkiin työpaikkailmoituksiisi. Logo on vahva viesti työnhakijoille ja se vahvistaa mielikuvaa luotettavasta ja vastuullisesta työnantajasta. Oikotien työpaikkailmoituksiin saat logon pyytämällä oikotie.tyopaikat@oikotie.fi
• Jaa somessa logon yhteydessä kampanjan periaatteita, sisältöjä ja tutkimustuloksia. Tägää meidät tai käytä hashtagia #vastuullinentyönantaja niin jaamme mielellämme julkaisujanne!
• Seuraa kampanjan Linkedin & Instagram & Twitter ja Facebook kanavia, saat vinkkejä, infoa ja ideoita omaan tekemiseen. Vinkkaa kanavista myös kollegoille!
- Keva: Vastuullinen työnantaja -kampanjasta ja -tutkimuksesta välineitä sisäiseen keskusteluunJulkisen alan työeläkevakuuttaja Kevan tavoitteena on integroida vastuullisuus osaksi arkea Oikotie -yhteistyön avulla.
- Vastuullinen työnantajuus vaatii paljon tekoja ennen sanojaViime viikkojen aikana on käyty runsaasti keskustelua niin sosiaalisen median kanavissa kuin medi...
- Vuoden 2021 vastuullisimmat työnantajat ja kansan äänestämä työelämän vastuullisuusteko palkittiin!Vastuullinen työnantaja- kampanja palkitsee vuosittain vuoden vastuullisimmat työnantajat Vastuullinen Työnantaja -tutkimuksen perusteella. Tutkimuksessa eri yritysten henkilöstöt arvioivat työnantajansa vastuullisuutta kampanjan kuuden vastuullisuusperiaatteen ja kestävän kehityksen osalta. Lisäksi tilaisuudessa palkittiin kansan äänestyksen voittanut vuoden 2021 työelämän vastuullisuusteko.
- Barona: Pääkumppanuus on vastuullisuuden näköalapaikkaSuomen kuudenneksi suurin työnantaja Barona toimi Vastuullinen työnantaja -kampanjan vuoden 2020 pääkumppanina. Pääkumppanuus tarjosi lisää vaikuttamismahdollisuuksia suomalaisen työelämän vastuullisuuden kehittämiseen ja uusia viestintäkanavia vastuullisuusteemoille. Barona kiittää yhteistyön avanneen uusia näkökulmia vastuulliseen työnantajuuteen.
- Vastuullinen työnantaja -tutkimus ja kilpailuVastuullinen työnantaja -kampanjan yhteydessä toteutetaan vuosittain Suomen suurin työnantajien vastuullisuutta kartoittava tutkimus. Vastuullinen työnantaja -tutkimukseen ja kilpailuun voivat osallistua kaikki Vastuullinen työnantaja -kampanjaan osallistuvat työnantajat.
- Oikotie selvitti: johtajilla ja työntekijöillä erilaiset näkemykset työelämän vastuullisuudestaSuomalaisilla työpaikoilla työntekijäportaasta liki neljännes, 23 prosenttia, kokee, ettei työnantaja kohtele kaikkia yhdenvertaisesti. Asia selviää Oikotie Työpaikkojen Vastuullinen Työnantaja 2021 -tutkimuksen tuloksista. Tutkimus on osa Oikotien vuotuista Vastuullinen Työnantaja -kampanjaa. Tutkimukseen vastasi 6058 työssäkäyvää 18–65-vuotiasta suomalaista. Tutkimuksen toteutti tutkimusyhtiö IROResearch ja tiedonkeruu tehtiin helmi–huhtikuussa.