Selvityksen mukaan yksi kolmesta markkinointialalla työskentelevästä naisesta sanoo, ettei ole saanut ylennystä syrjinnän vuoksi.

Yli puolet markkinointialalla työskentelevistä naisista on kokenut seksuaalista häirintää. Tämä käy ilmi yhdysvaltain mainostoimistojen liiton 4A:n selvityksestä.

Selvitys perustuu 375 alalla työskentelevän naisen sähköpostivastauksiin. 43 prosenttia vastaajista työskentelee keskijohdossa ja 33 prosenttia ylimmässä johdossa.

Yksi kolmesta naisesta sanoo jääneensä ilman haluamaansa tehtävää tai ylennystä syrjinnän vuoksi useammin kuin yhden kerran. 42 prosenttia sanoo, ettei heitä ole otettu mukaan päätöksentekoon sukupuolen vuoksi.

Selvityksen mukaan lähes kaksi kolmasosaa naisista oli osittain samaa mieltä ja 19 prosenttia täysin samaa mieltä siitä, että he ovat ajoittain kokeneet syrjintää sukupuolen perusteella. Noin 39 prosenttia vastaajista sanoo tuntevansa, että he ovat työssään potentiaalisesti alttiita syrjinnälle sukupuolensa vuoksi. 15 prosenttia sanoo tuntevansa olevansa syrjinnälle erittäin alttiita.

Lähde: Ad Age