Yhtiöittämisen myötä uudistunut Palmia on dynaaminen ja monipuolinen työnantaja ja palveluntarjoaja. Muutos on tuonut Palmialle runsaasti positiivista virettä ja arvokasta kilpailukykyä.

Palmian uusi brändi viestii uutta, avointa yrityskulttuuria. Logon käsielementti symboloi ahkeruutta, avoimuutta ja rehellisyyttä.

– Puhumme Palmian kädenjäljestä, joka on meille hyvän työn symboli. Asiakas on brändimme uudistamisen keskeisin asia ja koko organisaatiommekin kannalta keskeinen tekijä, Palmian toimitusjohtaja Nina Rokkila sanoo.

Palmia Oy tuottaa ravintola-, turvallisuus-, siivous-, kiinteistönhoito- ja ateriapalveluja. Se on Helsingin kaupungin 100 % omistama osakeyhtiö.

– Palmia Oy:n nykyinen sopimuskanta kilpailutetaan osissa vuosien 2017-2021 aikana. Tämä tarjoaa meille mahdollisuuden kasvaa ja laajentua edelleen. Organisaatiossamme on paljon erityistä ja laadukasta osaamista, jolla toivomme tulevaisuudessa olevan tarvetta ja kysyntää jopa koko valtakunnassa, Nina Rokkila kertoo.

Palmian arvoissa korostuvat kehitys, kuunteleminen, kohtaaminen ja palveleminen. Yhtiön toimintakulttuuri rakentuu arvoille, joita eletään päivittäin kaikissa toiminnoissa.

– Arvostamme toisiamme, ja se on keskeinen asia jota vaalimme. Työn ilo näkyy ja kuuluu toiminnassamme. Pyrimme siihen, että jokainen kohtaaminen palmialaisen kanssa jättää positiivisen kokemuksen – Palmian kädenjälki sekin, Nina Rokkila summaa.

Palmia on joustava työnantaja

Palmiassa työskentelee noin 1400 työntekijää, ja määrän odotetaan kasvavan jatkossa. Kesätyörekrytointi on parhaillaan käynnissä.

– Osassa toiminnoista palvelut ovat saatavilla 24/7-periaatteella – eli organisaatiomme ei ole käytännössä koskaan pois toiminnasta. Kenttätyötä tehdään ihmisten keskellä ja heitä varten – olemme toiminnasta riippumatta palvelualan ammattilaisia, Nina Rokkila sanoo.

Palmiassa huolehditaan henkilöstön työhyvinvoinnista. Lukuisten etuuksien joukossa on vuotuinen Linnanmäki-päivä, johon henkilöstö voi osallistua perheineen.

– Mittaamme työhyvinvointia systemaattisesti. Kyselyissä kiinnitämme huomiota kommunikaatioon, työyhteisöjen toimintaan ja työn konkreettisen tekemisen helppouteen. Lisäksi johtamisen hyvä laatu ja laadukas esimiestyö ovat meille elintärkeitä, Nina Rokkila valottaa.

Ravintola Elmstreetin keittiöpäällikkö Mikko Sievers on ollut Palmian palveluksessa vuodesta 2000 lähtien. Hänellä on kokemusta useista toimipaikoista ja hän kiitteleekin työnantajansa joustavuutta.

– Palmia on hyvä ja joustava työnantaja. Työskentelin aiemmin Kallion virastotalolla, Kuntatalolla, Tilastokeskuksessa ja juhlapalveluissa. Kolmen lapsen isänä arvostan sitä, että lasten syntymän jälkeen sain vaihtaa toimipistettä ja siirtyä päiväpainotteiseen työhön. Muutenkin työkierto on hyvä asia erityisesti esimiestehtävissä. 3-4 vuotta yhdessä paikassa on hyvä aika, keittiöpäällikkö Mikko Sievers sanoo.

Työtyytyväisyys syntyy Palmialla arjen teoista. Viihtymiseen tarvitaan paljon vuorovaikutusta ja kykyä kuunnella henkilöstöä.

– Tarvitsemme jatkuvasti uusia keittiöammattilaisia. Hyvä fyysinen kunto, paineensietokyky, laaja ammattitaito, joustavuus ja ahkeruus ovat asioita joita arvostan työntekijöissä, Mikko Sievers summaa.

Kuunteleva yhteistyökumppani

Palmia kehittää asiakkailleen yhä asiakaslähtöisempiä palveluja.

– Digitaalisuus on keskeinen menestystekijämme ja ensimmäinen mobiilisovelluksemme ravintolapalvelun asiakkaille näki juuri päivänvalon, Nina Rokkila kertoo.

Marraskuussa 2015 avatussa ravintola Elmstreetissä käy päivittäin noin 450-500 ruokailijaa erilaisista yrityksistä. Viihtyisä ravintola sijaitsee Helsingin kaupungin rakennusviraston tiloissa Elimäenkatu 5:ssä.

Osa lähialueen yrityksistä on tehnyt ravintolan kanssa lounassopimuksen, mutta Elmstreet on avoin kaikille lounastajille. Tyylikkäät tilaratkaisut, sisustus, kalustus ja valaistus on suunniteltu yhteistyössä Studio Arcibellan kanssa.

– Lounastajien tarpeet ja mieltymykset vaihtelevat: osa on tarkka ravitsemuksellisista asioista, osa kaipaa helppoa ja hyvää lounasta työpäivän keskelle. Tarjoamme myös kokous-, tilaus- ja juhlatarjoiluja, Mikko Sievers kertoo.

Taloushallinnon erikoistehtävissä toimiva Airi Koskinen Helsingin kaupungin rakennusvirastosta on Palmian pitkäaikainen, tyytyväinen asiakas. Hän arvostaa Ravintola Elmstreetin modernia ilmettä, valoisuutta ja monipuolista tarjontaa.

– Olen käyttänyt 20 vuotta Palmian palveluja. Monipuolistunut tarjonta ja ravintolamaisemmat tilat on otettu hyvin vastaan, Airi Koskinen kiittelee.

Airi Koskinen kuuluu ravintolatoimikuntaan, joka suunnittelee ja kehittää Ravintola Elmstreetin ravintolapalveluja yhdessä keittiöammattilaisten ja asiakkaan kesken. Toimikunta kokoontuu neljä kertaa vuodessa.

– Suunnittelemme ja kehitämme ravintolatoimikunnassa tarjontaamme ja palvelujamme yhdessä asiakkaiden kanssa. Erilaiset teemaviikot, kuten Meksiko, Aasia, Ranska, New York ja Välimeri, Lähi-Itä ja Pohjois-Afrikka ovat olleet suosittuja, Mikko Sievers kertoo.

Myös tuotekehitys on suuressa organisaatiossa tärkeässä osassa. Mikko Sievers kuuluu tuotekehitystiimiin, jossa kehitetään yhdessä muiden ravintoloiden keittiöpäälliköiden kanssa Palmian ruokatuotetta.

Lue lisää uudistuneesta Palmiasta: www.palmia.fi

Teksti: Riikka Hollo Kuvat: Jan Lönnberg ja Sini Pennanen

Kommentit

15

Anonyymi

Oppisopimuslaisia käytetään palmiassa törkeästi hyväksi. Koulutus olematonta uhittelua ja valehtelua. Paska firma.

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.