Lauri Timgren kertoo työstään rahoitustuotteiden vertailusivusto VertaaEnsin.fi:n toimitusjohtajana

1) Taustasi: Miten päädyit alalle?

Päädyin Kauppakorkeakoulussa opiskellessani rahoitusyhtiöön kesätöihin ja olen sillä tiellä edelleen. Tein pitkään hommia pankissa ja mukaan mahtui myös muutaman vuoden jakso ulkomailla, Madridissa ja Lontoossa. Viimeiset kolme vuotta pankkimaailmaassa vastasin isosta operatiivisesta organisaatiosta ja lisäksi IT:stä. Kymmenen vuoden jälkeen ajatukset alkoivat kääntyä muihin suuntiin ja tein päätöksen irtisanoutua ja miettiä seuraavaa siirtoa rauhassa. Heti ajattelutauon alussa sain kuitenkin kiinnostavan yhteydenoton ja keskustelut uuden yrityksen perustamisesta alkoivat. Yrittäjyys, mahdollisuus luoda uutta ja kiinnostava liiketoimintamalli houkuttelivat ja päätin tarttua tilaisuuteen!

2) Mitä työsi pitää sisällään?

Vastaan työssäni yrityksen koko toiminnasta, vaikkakin suurimman osan varsinaisesta duunista tekee loistava tiimimme. Keskeisimmät vastuualueeni ovat suhteet yhteistyökumppaneihin, markkinointi ja brändin luominen, yhteydenpito omistajiin ja sijoittajiin sekä kaupallisen puolen optimointi.

3) Millaisia työpäiväsi ovat?

Kiireisiä ja kirjavia! Aloitan aamut käymällä läpi edellisen illan ja yön sähköpostit ja tulen sen jälkeen toimistolle noin klo 9. Päivään kuuluu useimmiten muutama tapaaminen ja puhelinpalaveri joko kumppaneiden tai oman organisaation kanssa. Osa tiimistämme istuu Lissabonissa ja säännöllinen yhteydenpito ja keskustelu on myös osa melkein jokaista päivää. Tuoreen ja nopeasti kasvavan yrityksen vetämisessä hommaa riittää ja oma innostuskin pidentää päiviä. Pyrin kuitenkin pistämään koneen ja puhelimen kiinni klo 22 mennessä ja nukkumaan kunnon yöunet.

4) Mikä on parasta työssäsi?

Nautin uuden rakentamisesta ja "löytämisen ilosta" - parhaita hetkiä on kun saa huomata tekemisen kantavan hedelmää. Keskusteluista nykyisten ja potentiaalisten kumppaneiden kanssa nautin myös - niistä tapaamisista palaan aina toimistolle täynnä energiaa. On myös hienoa nähdä miten muu tiimi jatkuvasti oppii ja kehittyy ja miten tuloksia saadaan tekemällä töitä yhdessä.

5) Mikä on haasteellisinta työssäsi?

Päivien aikatauluttaminen on välilllä vaikeaa - priorisointi ja aikataulujen sovittaminen yhteen vaatii keskittymistä. Uuden yrityksen nopeassa skaalamisessa täytyy myös varmistaa että perusasiat ovat vakaalla pohjalla, joten niidenkin järjestämiseen täytyy löytyä aikaa. Päivien venyminen pitkäksi on myös haaste joka vaatii aktiivista itsensä johtamista ja tehokasta ajankäyttöä.

6) Miten vietät vapaa-aikaasi?

Viikolla vapaa-aika on hieman kortilla, yritän kuitenkin löytää aikaa käydä lenkillä ja urheilemassa. Kesällä viikonloput kuluvat purjehtiessa ja syksyllä metsästyksen parissa. Muutama ulkomaanreissu mahtuu aina myös mukaan.

7) Miten neuvoisit alasta haaveilevaa?

Sekä rahoitusalalla että yrittäjänä menestyksen eteen täytyy tehdä paljon töitä ja olla valmis antamaan itsestään. Se valinta kannattaa tehdä tietoisesti ja asettaa itselleen kovia tavoitteita. Omasta verkostostaan kannattaa pitää huolta - Suomi on pieni maa jossa kontakteilla ja maineella on suuri merkitys. Neuvoisin myös aktiivisesti haastamaan itseään ja muita ajattelemaan uudella tavalla - nyt meneillään oleva murros tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia. Moni tulevaisuuden suuryritys on nyt tekijää ja tekemistä vaille valmis! 

 

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.