Hilla Heiskari kertoo työstään RTK-Henkilöstöpalvelu Oy:n avainasiakaspäällikkönä.

1) Taustasi: Miten päädyit alalle?

Muutin Helsinkiin vuonna 2006 ja päädyin entisen kollegani houkuttelemana toimiston tukipalveluita tuottavaan yritykseen töihin. Yrityksellä oli yksi iso valtakunnallinen asiakas, joka 2009 alkoi yhä enenevässä määrin kysellä tuntityöntekijöitämme "lainaksi". Tästä  alkoi vähitellen muodostua toimintamalli, jonka pohjalta minä ja kollegani yhdessä perustimme yritykselle henkilöstövuokraus-yksikön. Samaan aikaan rooliini kuului parhaimmillaan 70 henkilön lähiesimies-työ, jonka puitteissa HR-, työsuhde-, ym. asiat olivat joka päiväistä arkea. Koulutukseltani olen kasvatustieteen maisteri, ja olen suorittanut muitakin käyttäytymistieteiden opintoja yliopistossa, joten myös koulutukseni tukee nykyistä rooliani.

2) Mitä työsi pitää sisällään?

Uusasiakashankintaa, asiakkuuksien hoitamista, rekrytointia, henkilötestauksia, HR-prosessien kehittämistä, työsuhteiden hallinnointia

3) Millaisia työpäiväsi ovat?

Yleensä olen noin puolet viikosta tien päällä. Käyn tapaamassa uusia asiakkaita ja palaveroin nykyisten kanssa, pidän yhteyttä henkilöstöömme, rekrytoin toimeksiantoihin, etsin myös proaktiivisesti uusia työntekijöitä, teen henkilötestauksia, pidän yhteyttä eri sidosryhmiin. Puhelin ja sähköposti ovat tärkeimmät työvälineeni.

4) Mikä on parasta työssäsi?

Ehdottomasti ihmisten kohtaaminen, antoisat keskustelut ja mahtavien työnantajien "mätsääminen" aivan helmien työntekijöiden kanssa.

5) Mikä on haasteellisinta työssäsi?

Jotkut toimeksiannot ovat haasteellisempia siinä, että niihin sopivia henkilöitä ei välttämättä ole ihan helppoa löytää. Mutta kun onnistuminen tapahtuu, tuntuu se sitäkin hienommalta!

6) Miten vietät vapaa-aikaasi?

Perheen kanssa ulkoillen ja hyvää ruokaa nauttien.

7) Miten neuvoisit alasta haaveilevaa?

Jos myyjäksi haluaa, pitää olla sinnikäs ja lannistumaton. Jos rekrytointia haluaa tehdä, kannattaa opetella hyväksi ihmistuntijaksi.

 

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.