Annika Di Chiara kertoo työstään AD:na ja yrittäjänä Godmother Advertisingissa.

1) Taustasi: Miten päädyit alalle?

Olin aina haaveillut tästä alasta. Jo leikkikoulussa kuulemma myin aurinkopiirustuksia omppuja vastaan. Tulin lopulta alalle vähän kiertotietä. Mainosalan koulut olivat kalliita, joten hain oppisopimuspaikkaa Italiasta, sain sellaisen ja sille tielle jäin. Kouluttauduin työssä ja työn ohessa. Nyt olen ollut mainosalalla jo 26 vuotta.

2) Mitä työsi pitää sisällään?

Olen AD eli teen visuaalista suunnittelua. Painotus on nykyään aika lailla digitaalisessa mainonnassa: nettisivujen visusuunnittelussa, bannereitten teossa ja some-päivityksissä, mutta suunnittelen myös lehti-ilmoituksia, logoja ja esitteitä. Lisäksi teen videokäsikirjoituksia ja ohjaan videokuvauksia .Kuvaan nykyään myös paljon itse.

3) Millaisia työpäiväsi ovat?

Koska minulla on oma yritys, "valun" toimistolleni noin kymmenen aikoihin ja lähden aika usein kotiin kuuden pintaan. En ole ihan aamusta kaikkein luovimmillani.

4) Mikä on parasta työssäsi?

Luovuus ja mahtavat tyypit, joiden kanssa ja joille teen töitä. Jokainen päivä on taatusti erilainen.

5) Mikä on haasteellisinta työssäsi?

Haasteellista on yhdistää asiakkaan toiveet, kaupallisuus ja tyylikäs toteutus sekä toteuttaa kaikki tämä olemassa olevilla tekniikoilla.

6) Miten vietät vapaa-aikaasi?

Ystävien kanssa, tanssimalla, pikkukoirani ja mieheni kanssa. Kuvaan paljon myös vapaa-ajalla, ja kun aika sallii, niin maalaan. Rakastan myös mökillä saunomista ja rauhalliseen horisonttiin tuijottamista. Ja sitten on tietysti vielä Pariisi, jossa haluaisin olla aina.

7) Miten neuvoisit alasta haaveilevaa?

Usko itseesi, mutta ole myös nöyrä = tällä alalla ei voi olla "suuri taiteilija" vaan tulee ottaa aika monta asiaa huomioon sammuttamatta kuitenkaan luovuutta.

 

www.godmother.fi

 

 

 

 

Kommentit

0

Anita

Jihuu ihana Annica!!!! <3

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.