Mitä on into? Mielestäni se on rohkeutta, oma-aloitteisuutta, aitoa kiinnostusta, iloa, jaksamista. Kuka tahansa voi omata intoa; oli sitten itsenäinen introvertti taikka sosiaalinen ekstrovertti.

Innokkuutta ja intohimoa on työelämässä erilaista ja se ilmenee eri tavoin, mutta olen varma että sitä löytyy jokaiselta. Yksi pitää oman ammattitaidon ylläpitoa innokkuutena. Toiselle nopea työskentelytapa on innokkuutta. Kolmannelle into tarkoittaa uusien asioiden kokeilua työelämässä. Mielestäni on tärkeintä, että henkilö omaa intoa omassa työssään, sillä se heijastuu väistämättä myös muihin. Innostunut ilmapiiri on avoin, rento, aktiivinen ja aikaansaava. Innostunut henkilö hehkuu varmuutta, oma-aloitteisuutta, jopa iloa. Tällaisen henkilön kanssa työskentely on inspiroivaa ja se voi jopa antaa uudenlaista energiaa.

Minulla on asiakaspalvelutausta ravintola-alalta ennen nykyistä kutsumisammattiani sosiaalisen median parissa. Aspataustastani olen imenyt ominaisuuksia kuten nopeus ja tehokkuus, ystävällisyys ja asiakaslähtöisyys. En ole siis siirtynyt sosiaalisen median asiantuntijatehtäviin ehkä sitä perinteisintä polkua, toimistotyöuraa pitkin. Saankin usein kiitosta siitä, että hoidan asiat nopeasti ja asiakaspalveluotteella. Tämä tulee minulta luonnostaan. Tiedän myös, että alamme on hektinen. Tällöin jonkun toisen henkilön seuraava työtehtävä saattaa olla riippuvainen minun toimeksiannostani, työtehtävästäni. Siksi tarvitsen intoa päivittäin.

Into ja motivaatio kulkevat käsi kädessä. Motivaatiota laskevia tekijöitä saattaa olla monenlaisia, mutta innokkuus kumoaa osan niistä. Näinkin juuri hyvän kuvan pyörivän somessa, jossa todettiin, että ”hyvä esimies saa alaisensa innostumaan”. Ja parasta on, että ”innostunutta ihmistä ei tarvitse kokoajan olla valvomassa”. ­

Mitä into sinulle merkitsee?

 

Jutellaan innosta lisää somen puolella!

Ellen Into
@elleninto

 

Ellen Into työskentelee sosiaalisen median asiantuntijana VMP:llä, jossa pääsee auttamaan ihmisiä löytämään oman juttunsa ja toteuttamaan unelmiaan työn kautta. Ellenin toimenkuvaan kuuluu mm. monipuolinen rekrytointimarkkinointi sekä ihmisten kouluttaminen sosiaaliseen mediaan. Ellen uskoo, että sosiaalisen median kautta opittujen asioiden ja löydettyjen verkostojen arvoa ei voi pelkästään mitata ROI:ssa tai klikkien hinnoissa ja siksi kannustaakin päivittäin ihmisiä aktivoitumaan somessa myös ammatillisessa mielessä.

www.vmp.fi