Karl-Johan Kronberg kertoo työstään Mercuri Urvalin toimitusjohtajana.

1) Taustasi: Miten päädyit alalle?

Valtiotieteellisestä päädyin Uudenmaan lääninhallitukseen ja sieltä sitten ihan perinteisen, Helsingin Sanomissa olleen työpaikkailmoituksen kautta Mercuri Urvalille.

2) Mitä työsi pitää sisällään?

Työni on kaksijakoinen; johdan Suomen Mercuri Urvalia ja toimin koko groupin johtoryhmässä. Minulla on vastuullani 12 tiimiä ympäri maailman; Suomessa, Kiinassa, Singaporessa, Virossa, Puolassa ja Hollannissa.

3) Millaisia työpäiväsi ovat?

Työni on hyvin vaihtelevaa myös kellonaikojen osalta, sillä eri maiden aikaerot vaikuttavat puhelinpalaveriaikoihin. Yleensä aloitan puhelinpalaverit jo kotona, kello 7.00 ja siirryn siitä sitten toimistolle. Näin alkuvuodesta tulee paljon myös matkapäiviä, kun suunnitellaan tulevaa. Työhöni kuuluu paljon analysointia, sidosryhmäyhteistyötä ja monenlaista suunnittelua. Ajanpuutteen vuoksi asiakaskohtaamisiin ei aina jää aikaa niin paljon kuin haluaisin.

4) Mikä on parasta työssäsi?

Vaihtelevuus, joustavuus ja vapaus, kunhan kantaa tekemisistään vastuun.

5) Mikä on haasteellisinta työssäsi?

Etäjohtamisessa on aina omat haasteensa, koska ei voi olla monessa paikassa yhtä aikaa. Muutosjohtaminen on aina haasteellista ja mikään ei tule ilmaiseksi, joten töitä tehdään paljon.

6) Miten vietät vapaa-aikaasi?

Harrastan aktiivisesti pyöräilyä Porvoon Akilleksessa. Lisäksi mökkeilen, matkustelen ja vietän aikaa perheeni parissa.

7) Miten neuvoisit alasta haaveilevaa?

Henkilö joka haluaa rekrytointialalle, voi helposti kuvitella, että tämä on ainoastaan konsultin työtä. Se ei pidä paikkaansa, sillä tämä on rankkaa duunia ja erityisesti myyntityötä. Tämä voi tulla monelle yllätyksenä. Myynnillinen ote kaikkeen tekemiseen ja halu vaikuttaa ovat tärkeitä ominaisuuksia tällä alalla menestymiseen. Pelkkä asiantuntijuus ei riitä.

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.