Inderesin analyytikko Petri Ahon mukaan digitaalisen kaupankäynnin markkinat kasvavat Suomessa reippaalla vauhdilla.

Suurilla kauppaketjuilla on isot investointitarpeet. Kaupankäynnin teknologiapuolella suuria toimijoita ovat Solteq ja Tieto. Näiden lisäksi on pienempiä, erikoistuneita yrityksiä. Tiedon digitaalisen asiakaskokemuksen startupin vetäjä Mikko Leinonen sanoo, että teknologian taitajien lisäksi tarvitaan designin ja analytiikan osaajia, asiakaskokemusta kehittäviä konsultteja sekä asiakaspalautteen hallinnan ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoita. Tieto osti Smilehousen, jonka 75 työntekijää siirtyivät joulukuussa 2015 Tiedolle. Solteq osti kesällä Descomin. Myös digitaalisen kaupankäynnin alalla on odotettavissa lisää yritysostoja.

Lähde: M-Brain

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.