Kävely on hyvää liikuntaa. Kuntokävely tarkoittaa vähintään puolen tunnin rivakkaa lenkkiä sauvoilla tai ilman neljänä päivänä viikossa. Myös hyötyliikuntaa on helppo harrastaa kävellen.

Säännöllinen,  päivittäinen kävely on mitä parhainta terveysliikuntaa: aloittelijan kunto nousee  jo 4–5 viikossa. UKK-instituutin tutkimusten mukaan säännöllinen, reipas noin 40 minuutin kävely viisi kertaa viikossa 3–4 kuukauden ajan parantaa hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa jopa 10 prosentilla. Kävellessä myös lihasvoima kasvaa, kehon rasvapitoisuus vähenee, rasva- ja sokeriaineenvaihdunta ja kolesteroliarvot paranevat.

Kävelyllä voi vaikuttaa myös mielialaansa: rentoutua, rauhoittua tai virkistyä. Työpäivän päätteeksi kävely on rentouttava tapa ennen kotiin menoa, ja rauhallinen iltakävely on suosituimpia keinoja edistää unensaantia.

Lisää hyötyliikuntaa:

  • Vaihda auto kävelyyn
  • Vaihda hissi ja rullaportaat rappusiin
  • Kävele tai pyöräile edes osa työmatkasta
  • Jää pois pari pysäkinväliä ennen
  • Kulje kiertoteitse
  • Liiku koiran kanssa
  • Tamppaa matot ulkona
Puuttuuko kävelystäsi tehokkuus?

Unelmien Kävely - tehoa tekniikasta -tapahtuma kutsuu tehostamaan askelia. Opi yksinkertaisilla vinkeillä miten saat koko kehosi vahvistumaan kävelyn avulla.

Kävely on kaikille sopiva kuntoilumuoto jonka harrastaminen on helppo aloittaa. Nyt voit oppia kävelytekniikkaa hyvässä seurassa.

Unelmien Kävely - tehoa tekniikasta

04.09.2016 13.00-15.00

Mannerheimintie 34, Helsinki

Maksuton tilaisuus

Tapaaminen Kansallismuseon puistossa, josta lähdemme ryhmänä liikkeelle Töölönlahden ympäri. Voit ottaa mukaasi kävelysauvat jos haluat.

Haasta kaverisi, puolisosi ja työkaverisi mukaan!

Lisätietoja:

Method Putkisto & Pilates Studio Helsinki

Tea Wahlroos puh. 044-0830262, tea.wahlroos@methodputkisto.fi Pia Kurkela puh. 050-5706870 ja pia.kurkela@methodputkisto.fi

www.methodputkisto.com/studio/helsinki

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.