Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus on selvittänyt suomalaistuotteita, joiden ostaminen on herättänyt ylpeyttä suomalaisesta työstä.

Fiskarsin tuotteet olivat tutkimuksessa ykkösenä (47 %). Seuraavina tulivat kotimainen ruoka (45 %), Fazerin sininen (43 %), Nokian matkapuhelin (37 %) ja Iittalan tuotteet (34 %).

Vastaajista 52 % oli sitä mieltä, että voisimme olla ylpeämpiä suomalaisesta työstä. 34 % sanoi, että olemme jo riittävän ylpeitä osaamisestamme. Ylpeydenaiheita löytyy kuitenkin monista suomalaistuotteista, joita etenkin naiset ja yli 65-vuotiaat arvottivat muita vastaajia korkeammalle. Naiset olivat Nokian puhelimia lukuun ottamatta kautta linjan ylpeämpiä suomalaistuotteiden ostamisesta. 18-24-vuotiaiden ylpeydenaiheena olivat erityisesti suomalaiset elintarvikkeet. 84 % kertoo suosivansa suomalaista aina, kun se vain on mahdollista.

Kesäkuussa 2016 tehtyyn tutkimukseen vastasi 1 033 suomalaista.

Lähde: Suomalaisen Työn Liitto

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.