Työntekijöille on yhä tärkeämpää olla välillä offline. Hyvä asiakaskokemus edellyttää hyvää työntekijäkokemusta.

Jatkuva tavoitettavana oleminen on raskasta ja syö tehokkuutta. Smart Office -kehitystyössä pyritään rakentamaan työympäristö, jossa syntyy innovaatioita ja siinä on hyvä työskennellä. Kehitystyöhön osallistuu esimerkiksi Shirute, jonka toimitusjohtaja Sirte Pihlaja kertoo, että lähtökohtana oli rakennusalan näkökulma. Smart Office -kehitystyössä mietittiin miten rakennetaan älykäs toimistoympäristö, joka sulautuu tulevaisuuden työhön. Työtä tehdään usein työpaikalla, mutta yhä enemmän myös työpaikan ulkopuolella.

Zen-hetkiä työn lomassa

Tekoäly ja robotit tekevät työstä yhteisöllisempää. Työssä viihtyminen korostuu tekemisessä. Toimistossa tulee olla hyvä työympäristö ja terveellinen sisäilma. Työssä pitää voida keskittyä.

Tulevaisuudessa työaikaan tuleekin mahduttaa zen-hetkiä, jolloin työntekijä on tavoittamattomissa. Työnantajalle tulos on tärkeintä, ei työaikojen noudattaminen minuutilleen tai näkyvä läsnäolo toimistossa. Älyn tulee tulevaisuudessa mahdollistaa yhä enemmän asioita, eikä sen pidä mitata ja tarkkailla aivan kaikkea.

 

Lähde: Tekniikka & Talous

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.