Sanoman viestintä keksi loistavan idean lastentarhan työntekijöiden lakon ajaksi. Pop up -päiväkodissa vietti päiväänsä 25.4.18 yhteensä 12 lasta.

Sanoman viestinnän viikkokokouksessa mietittiin tulevan viikon tapahtumia ja osin vitsistä lähtenyt idea pop up -päiväkodista sai heti tuulta alleen.

– Mietimme, että seuraavan päivän lastentarhan työntekijöiden lakkoon olisi kiva reagoida tarjoamalla lapsille päivähoitopaikka. Pienen hiljaisen hetken jälkeen hihkaisimme kaikki lähes yhteen ääneen, että tehdään se. Varmistimme ensimmäisenä, että meiltä löytyy päiväkodille tilaa – neuvotteluhuoneet kun tuppaavat olemaan varsin kovassa käytössä. Kun sopiva tila löytyi, laitoimme intraan uutisen, että tällaista mahdollisuutta kartoitetaan ja pyysimme ilmoittamaan tarpeesta kello kahteen mennessä.  Paikat täyttyivät nopeasti ja varasimme päiväkotiin lastenhoitajat Kotipalvelu Stellasta, Jenny Savikko Sanoman viestinnästä kertoo.

Sanoman pop up -päiväkoti aukesi 22 tuntia idean heittämisen jälkeen aamuyhdeksältä ja vartin yli yhdeksän leikit olivat jo käynnissä.

Miten pop up -päiväkoti otettiin vastaan?

– Idea sai heti valtavan suosion ja paikat täyttyivät nopeasti. Ihmiset ovat hehkuttaneet pop up -päiväkotia muun muassa Sanoman sisäisissä some-ryhmissä ja olemme saaneet siitä paljon spontaania palautetta myös käytävillä. Parilta vanhemmalta tuli jo samana iltana palautetta, että lapsi oli kysynyt kotimatkalla, voisiko uuteen päiväkotiin mennä aina, Savikko iloitsee.

Lakkopäivän aikana 25.4.18 päiväkodissa oli 12 lasta, iältään 2-7-v. Kaikki määräaikaan mennessä ilmoittautuneet pääsivät mukaan.

Miten päivä onnistui?

– Saimme päiväkotiin paljon lehtiä ja kirjoja Sanoma Kidsistä, jossa tehdään muun muassa Aku Ankkaa ja Disneyn lastenkirjoja. Sanoma Prolta saimme lainaan Oppi&Ilo -lautapelejä ja tehtäväkortteja. Lapsilla oli päiväkodissa niin paljon puuhaa, että päivä sujui oikein rattoisasti. Samalla Sanoman tuotteet tulivat tutuiksi ja niitä riitti kotiinkin vietäväksi.

 

Kuva: Samuli Pulkkinen