Academic Workin Pitchauskiertueella opiskelija voi myydä osaamisensa suoraan rekrytoijalle.

Myyjäpersoonan tunnistaa, kun hänet tapaa, tietää Academic Work ja käänsi perinteisen rekrytointiprosessin päälaelleen. Syntyi Pitchauskiertue-markkinointikonsepti. Näyttävä kampuspromootiokiertue vierailee korkeakouluissa ja oppilaitoksissa ja kiertueella houkutellaan rohkeita ja energisiä myyjiä jättämään oman osaamisen videopitchaus suoraan rekrytointiammattilaisille. Haussa menestyneet aloittavat elokuussa Academic Workin ammattimyyjinä.

– Rekrytointiprosessissa halutaan edetä nopeasti, sillä nopean kasvumme vuoksi meillä on tarve lukuisille B2B-myyjille. Pitchaaminen on tärkeä osa Account Managerin työnkuvaa ja meillä arvostetaan heittäytymiskykyä ja rohkeutta, joten tahdomme haastaa hakijoita jo prosessin alkuvaiheessa, Academic Workin Head of Marketing Päivi Lehtonen valottaa.

Kiertue starttasi Haaga-Helian ammattikorkeakoululta

Academic Workin rekrytointikiertue jalkautuu ensisijaisesti ammattikorkeakouluille, kauppatieteellisiin yksiköihin ja rekrytointimessuille ja -tapahtumiin. Lanseeraus tapahtui 14.4.Haaga-Helian Pasilan kampuksella, missä järjestettiin Best Seller Competition -myyntikilpailu. Kilpailuun osallistuneet pääsivät testaamaan Pitchauskoppia ensimmäisenä Suomessa ja kaikille annetaan palaute suorituksesta.

Academic Workilla on oman Account Manager -haun lisäksi yli 100 muuta työpaikkaa auki koulutetuille nuorille ammattilaisille, joten oman osaamisen pitchaamisella voi työllistyä myös joko suoraan asiakasyritykseen tai vaihtoehtoisesti konsultiksi Academic Workiin.

Haaga-Helian ura- ja rekrytointipalveluiden asiantuntija ja työelämävalmentaja Timo Lampikoski pitää oman osaamisen myyntitaitoa erittäin tärkeänä opiskelijoille. Videopitchaaminen on hyvää harjoitusta tulevaisuuden hakuja ajatellen. Rekrytointiin sisältyy yhä useammin videoosuus.

Pitchaushalukkuus ylitti kaikki odotukset jo ensimmäisenä kampuspromootiopäivänä ja kevään viimeinen pitchaustilaisuus on tarjolla 18.5. Rekrypäivässä Alma-talolla. Pitchauskiertue starttaa uudelleen kampuksilla elokuussa koulujen alkaessa. Academic Workin tavoitteena on kaksinkertaistaa liikevaihtonsa 15 miljoonasta 30 miljoonaan vuoteen 2019 mennessä, joten myyjärekrytointiin panostetaan paljon.

Mitä pitchaus on?

Pitchaus on myyntikieltä ja se tarkoittaa nopeaa, tiivistä myyntipuhetta tai presentaatiota, jonka tavoitteena on herättää vastapuolen kiinnostus ja päästä keskustelemaan lisää aiheesta. Pitchaus on tärkeä taito paitsi myyntityössä myös oman osaamisen myymisessä rekrytointiprosessin aikana.

Katso Pitchauskiertueen markkinointivideo Facebookissa

Lähde: Academic Work

 

 

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.