Aloitimme Oikotie Työpaikoilla juttusarjan nimeltä Kuukauden katsotuin työpaikkailmoitus. Heinäkuussa katsotuin oli Baronan ilmoitus, jossa haettiin palveluneuvojaa Telian tiimiin Fuengirolaan.

1. Miten päädyitte ilmoittamaan Oikotiellä? Millaista palautetta saitte ilmoituksesta?

Käytämme Oikotietä kumppanina kaikessa rekrytointi-ilmoittelussamme. Koemme Oikotien hyvänä kanavana työpaikkailmoitteluumme. Hakijat selkeästi käyttävät Oikotietä ja koemme saavamme hyviä hakemuksia tätä kautta. Oikotie on lisäksi työnhakijaystävällinen kanava, sillä sieltä löytyy esimerkiksi ulkomaiden työpaikkailmoitukset omana ryhmänään.

Työpaikkailmoitus herätti paljon kiinnostusta ja saimme rutkasti tiedusteluja avoimesta työpaikasta. Työnhakijat kokivat työpaikkailmoituksen mielenkiintoiseksi ja houkuttelevaksi.

2.  Miksi arvelette ilmoituksenne/työtehtävänne kiinnostaneen hakijoita?

Espanjan Fuengirolan Palvelukeskuksessa avoinna olleet työpaikat ovat kiinnostaneet työnhakijoita runsaasti. Olemme tästä erittäin iloisia ja toivomme, että näin on jatkossakin. Toimintamme laajentuessa Fuengirolassa palkkaamme uusia työntekijöitä jatkuvasti erilaisiin tehtäviin.

Näemme, että moni haluaa yhdistää mielenkiintoisen työtehtävän ja Aurinkorannikon runsaat ja monipuoliset vapaa-ajan mahdollisuudet. Asiakkaamme ovat suuria ja tunnettuja suomalaisia yrityksiä, joka osaltaan myös rohkaisee hakemaan avoinna olevia tehtäviä ulkomailta.

Meillä pääsee tekemään haastavaa asiantuntijatyötä ja kehittymään ammattilaiseksi monipuolisissa asiakaspalvelu- ja myyntitehtävissä. Samalla voi vapaa-ajallaan nauttia espanjalaisesta kulttuurista, moninaisista harrastusmahdollisuuksista ja suotuisista sääolosuhteista. Aurinkorannikolla on vahva suomalaisyhteisö, joten Fuengirolaan on helppo asettua.

Myös Barona suomalaisena työnantajana on tuttu ja  turvallinen. Olemme Aurinkorannikon suurin suomalainen työnantaja. Tällä hetkellä meillä työskentelee Palvelukeskuksessa yli 250 työntekijää. Vaikka toimimme Espanjassa yrityksenä täysin paikallisten säännösten mukaan, on työyhteisömme Baronalla suomalainen ja palvelemme suomalaisia asiakkaita. Tämä kombinaatio sopivasti kansainvälisyyttä ja suomalaisuutta sopii monille ja monen ikäisille ihmisille.

3. Mikä yllätti teidät tässä rekryprosessissa?

Heinäkuun helteet eivät karkottaneet ulkomailla työskentelystä kiinnostuneita hakijoita kokonaan. Lyhyesti hakuajasta riippumatta, saimme ajankohtaan nähden potentiaalisia hakijoita mukavasti.

Meillä on kuitenkin paikkoja auki tälläkin hetkellä ja toivomme, että työnhakijat lähtevät liikkeelle sankoin joukoin syksyn pimeiden saapuessa. Seuraava aloitusajankohta on 1.10. Meillä on haku auki, joten jos unelmoit elämäsi peliliikkeestä, niin nyt on aika toimia!

4. Millaisia rekrytointitarpeita teillä on jatkossa?

Meillä on rekrytointitarpeita Barona Palvelukeskukseemme Fuengirolaan, mutta myös Palvelukeskuksiimme Puolan Katowiceen ja Suomessa Joensuuhun, Kuusamoon ja Ouluun, jonne palkataan uusia työntekijöitä aktiivisesti.

Olemme vahvasti kasvava toimija alalla ja tulevaisuuden näkymämme ovat hyvät. Etsimme sitoutuneita työntekijöitä, jotka ovat kiinnostuneita kehittymään myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaisiksi.

Tavoitteenamme on nyt syksyn aikana palkata ainakin 50 työntekijää lisää pelkästään Fuengirolan Palvelukeskukseen. Toivomme, että työnhakijat seuraavat aktiivisesti jatkossakin työpaikkojamme Oikotiellä ja muissa kanavissa, kuten Baronan omilla sivuilla. Meillä on vielä paljon työtä tehtävänä!

5. Mitä työnantajakuva merkitsee yrityksellenne ja miten se on teillä hoidettu?

Baronalla on vahva työantajamielikuva henkilöstöratkaisu-, rekrytointi ja vuokratyöyrityksenä. Erilaisten henkilöstöratkaisupalvelujen lisäksi meillä on pitkä kokemus myös erilaisista asiakaspalvelun ulkoistusratkaisuista. Esimerkiksi kaikki viisi (5) Barona Palvelukeskustamme työllistävät henkilöstöä Baronan työnjohdon alaisuuteen, palvelemaan Baronan omia asiakkaita. Tällä hetkellä Barona Palvelukeskukset työllistävät noin 500 asiantuntijaa ja tavoitteemme on jatkossakin olla iso ja luotettava työantaja työntekijöillemme.  

Työnantajana pyrimme mahdollistamaan pitkät työurat ja osaamisen kasvattamisen erilaisissa IT-tukitehtävissä ja myynnillisessä asiakaspalvelussa Barona Palvelukeskuksessa. Työantajamielikuvaa pyrimme kehittämään aktiivisella valmentavalla esimiestyöllä, henkilöstöä osallistamalla sekä varmistamalla henkilöstön oppimis- ja muutoskykyisyyden tulevaisuuden tarpeita ja tilanteita varten.

Haluamme olla työntekijöidemme arvostama paras työnantaja IT, myynti- ja asiakaspalvelualalla. Teemme aktiivista kehitystyötä yhteistyössä asiakkaidemme, esimiestemme ja henkilöstön kanssa. Tarjoamme työntekijöillemme työn vastapainoksi aktiivista virkistys- ja vapaa-ajan toimintaa, jonka suunnittelusta ja toteutuksesta henkilöstö itse päättää. Rohkeiden yritysten yhteisö toivottaa sinut tervetulleeksi työyhteisöömme Espanjaan!

 

 

Kysymyksiin vastasi Baronan HR Manager Pia Tuominen.

 

Lista kuukauden katsotuimmista ilmoituksista löytyy Oikotie Työpaikkojen Markkinatieto-sivulta.