Oletko huomannut, että myyminen on 100% fiilislaji?

Mutta miten ihmeessä siihen myyntifiilikseen pääsee? Pitäisi buukata asiakastapaamisia ja saada kunnon myyntifiilis päälle. Se ei ole kovin helppoa.

Tässä muutama vinkki myyntifiiliksen nostattamiseen:

1) Varaa aikaa

Kiire lisää virheitä. Varaa aikaa kontaktoinnille ja panosta laatuun.

2)  USP:t (Unique Selling Points) kuntoon

- Miksi asiakkaan kannattaa tavata meitä?

- Mitä uniikkia meissä on?

- Mitä hyötyä asiakkaalle on meidän tapaamisestamme?

Voit hyvin ns. “yliluvata” asioita, mutta älä koskaan valehtele! Sinulla on vielä hyvin aikaa täyttää lupauksesi ennen palaveria. Haasta itsesi!

3) Rakenna oma todellisuus

Olemme uskomattoman hyviä rakentamaan todellisuuksia, kun kyseessä ovat negatiiviset asiat. Voimme päättää, että jokin valhe on ns. totta.

Poista esteet myyntityöltä ja rakenna todellisuus jossa kaikki on mahdollista. Toisille fiilis syntyy musiikista, jollekin treenistä ja kolmannelle sparrausessiosta kollegan tai mentorin kanssa.

Hymyn kuulee äänestä. Hymyile aina kun soitat. Kokeile vaikka!

Kuuntele asiakasta tarkkaan, reagoi taustaääniin, sovi tapaaminen heti ja kuuntele. Asiakas lopulta kertoo, mitä mieltä hän on.

Ja se kaikista tärkein: ole laadukas, älä laiska!

Vinkit antoi Ari Heiskanen, Adtraction Marketing Oy

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.