Erityisesti suomalaismiehistä tulee asiantuntijoiden mukaan pian muotitietoisia. Uusista miestenvaateketjuista Suomeen saapuu nyt muun muassa norjalainen Volt.

Miesten vaatemyynti kasvaa taantuman runtelemalla muotialalla. Vaikka miesten muodin kasvu on alkutekijöissään ja alan luvut ovat yleisesti laskussa, asiassa on nähtävissä myönteisiä seikkoja. Ennen vanhaan sanottiin, että kun miesten muotikauppa lähtee kasvuun, on nousukausi alkanut. Miestenvaatteiden osuus koko muotialan myynnistä on kasvanut 10 vuodessa yli viidellä prosenttiyksiköllä nykyiseen noin 29 prosenttiin. Lasten muoti kattaa 16 prosenttia ja naisten muoti 55 prosenttia alan myynnistä.

Heikko taloustilanne runnellut vaatekauppaa

Erityisesti työttömyyden kasvu sekä heikko ostovoima ja kuluttajaluottamus ovat saaneet ihmisiä karsimaan vaatteiden ostointoa.
Norjalainen miesten muotiketju Volt ilmoitti Suomeen saapumisestaan viime vuoden lopulla. Ketju avaa Suomessa kymmenkunta liikettä lokakuussa 2016.
Naiset ostavat vaatteita selvästi enemmän kuin miehet. Naiset käyvät ostoksilla useammin ja suosivat myös alennuskoreja ja verkkokauppaa. Miehet arvostavat hyvää asiakaspalvelua. Miehet ostavat verkkokaupasta erityisesti kenkiä.


Lähde: Kauppalehti

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.