Tutkimusyhtiö eMarketer listasi kuusi trendiä, jotka voimistuvat vuonna 2016.

Lisää digisisältöä

Älypuhelinten käyttö lisää kuluttajien ja yritysten välistä vuorovaikutusta. Puhehaku yleisty. Kuluttajat käyttävät älylaitteista löytyviä henkilökohtaisia assistentteja, kuten Applen Siriä.

Mobiilisovellukset

Facebookin omistamat WhatsApp ja Facebook Messenger ovat saavuttamassa kansainvälisesti miljardin kuukausittaisen käyttäjän rajan. Facebook satsaakin molempien brändien palveluihin ja mainontaan vuonna 2016.

Mobiilimaksaminen nousussa

Mobiililompakko muuttuu älypuhelinten perusominaisuudeksi ja yhä useammat jälleenmyyjät hyväksyvät mobiilimaksuja Apple Paylta, Android Paylta, Samsung Paylta ja muita mobiilimaksupalveluilta.

Markkinoijien kannattaa nyt huomioida, että kuluttajia pitää houkutella uusiin maksutapoihin erilaisilla tarjouksilla, kupongeilla ja palkinnoilla: muuten ”vanhanaikaiset maksutavat” voivat vetää puoleensa silkasta tottumuksesta.

Mobiiliostaminen lisääntyy

Emarketerin arvion mukaan 1,6 prosenttia kaikesta myynnistä (Yhdysvalloissa) oli mobiiliostoja. Mobiiliostaminen tulee kuitenkin yleistymään suurin loikkauksin.

Tässä suuntaa näyttävät Apple, Google, Microsoft, Facebook ja Amazon.  

Tietosuoja puhuttaa

Kuluttajat ovat huolissaan tietosuojastaan, kun henkilökohtaisia tietoja pyydetään yhä useampien palveluiden käyttöön.

Vuosi 2016 tullaan muistamaan siitä, että nuoremmat sukupolvet taipuvat tietojen luovuttamiseen markkinoijille ja julkaisijoille. He eivät ehkä iloitse siitä, mutta kokevat toisiinsa kytkeytyvät palvelut niin tärkeiksi ja elämäänsä helpottaviksi, etteivät halua luopua niistä.

Facebook on mobiilissa

Facebook panostaa yhä enemmän mobiiliin vuonna 2016. Facebookin vuoden 2015 kolmannella neljänneksellä 78 prosenttia mainostuloistaan mobiilista. Yhtiön mainostulot olivat 4,3 miljardia dollaria.

Lähde: M & M