Mainos- ja markkinointiala on perinteisesti lama-aikana hiljaiselon kourissa, mutta onneksi myös hyviä uutisia on tarjolla.

Yt-neuvottelujen ja irtisanomisten harmaassa ja masentavassa ilmapiirissä on havaittavissa myös myönteisiä piirteitä. Mainostoimistot ovat taloudellisesti huonoina aikoina yleensä heikoilla.  Nyt vaikuttaa siltä, että myönteisiäkin uutisia on näkyvissä.  Mainostoimistot  fuusioituvat, verkostoituvat ja viestintäyksiköt ovat yhä olennaisempi osa kokonaisvaltaisten mainostoimistojen palveluja.

Tästä hyvä esimerkki on nopeasti kasvanut ja myös kansainvälisesti palkittu helsinkiläinen mainostoimisto Vastavirta, joka on ostanut jyväskyläläisen markkinoinnin ja viestinnän toimisto Brand Unitedin liiketoiminnan. Usein mainostoimistojen ja markkinoinnin sekä viestinnän toimistojen yhdistämisen taustalla on yhä kokonaisvaltaisempi ja asiakaslähtöinen palvelu.

Kokonaispalvelut ovat tätä päivää

Kokonaispalvelut ovat nykyaikaa mainos-, viestintä- ja digitoimistoissa. Organisaatiot, jotka haluavat menestyä, ajattelevat ja tekevät jotain eri tavalla.

Vuonna 2011 toimintansa aloittanut helsinkiläinen Vastavirta on lyhyessä ajassa kasvanut yhdeksi alan kiinnostavimmaksi toimistoksi. Yhtiö palkittiin vuonna 2014 muun muassa arvostetussa AdProfit-kilpailussa 1. palkintosijalla alle 30-vuotiaiden sarjassa sekä kansainvälisessä International Academy of visual Arts -järjestön järjestämässä kilpailussa yhdellä kullalla sekä kahdella hopealla. Brand Unitedin asiakaskunta koostuu laajalti BtoB-, julkishallinnon, BtoC-sektorien sekä järjestöalan asiakkaista. 

Kannustava esimerkki antanee hyvän signaalin koko alalle. Vaikka mainos- ja markkinointibudjetti on monissa yrityksissä näinä aikoina tiukoilla, mainonnan ja markkinoinnin tehokas ja kokonaisvaltainen hyödyntäminen on nyt ehkä tärkeämpää kuin koskaan.

Lisätietoja:
Mainonnan Vuolas Vastavirta Oy, CEO, partner, Jan Grehn, 050 490 3069, jan.grehn@vastavirta.fi
Brand United Oy, Accound Director, Anne Sivonen, 0400 800538, anne.sivonen@brandunited.fi