Finnish Lifestyle Asia -ohjelma avaa ovia suomalaisille design-yrityksille Aasiassa.

Suomalaiset muotialan yritykset esittäytyivät menestyksekkäästi Japanissa ja Koreassa. Ministeri Olli Rehnin johdolla tehdyn vierailun aikana ohjelman yritykset tapasivat potentiaalisia asiakkaita, joita suomalainen innovatiivisuus, ekologisuus ja funktionaalisuus kiinnostavat. Yritykset solmivat tärkeitä suhteita ja aloittivat neuvotteluja ostajien kanssa. Finnish Lifestyle Asia -ohjelman yrityksistä matkalla olivat mukana Aino, Biancaneve, Gemmi, Golla, Ivana Helsinki, Onar, Pomar ja Turo. Yritykset loivat matkalla tärkeitä suhteita vähittäiskaupan edustajiin ja tukkureihin sekä saivat runsaasti huomiota mediassa.

Ohjelma Etelä-Korean Soulissa aloitettiin Finland fashion week pop-up -tapahtumalla. Suomalainen muoti asettui taloksi LOTTEen, yhteen maan suurimmista tavarataloista. Kampanjassa olivat mukana Ivana Helsinki, Marita Huurinainen, Lumene, Karhu, Marimekko, Marja Kurki ja Samuji. Vierailun päätapahtuma Soulissa oli B to B -tutustumistilaisuus, johon osallistui yli 100 henkilöä. Useat kasvuohjelman yritykset saivat myyntiliidejä ja partnerikontakteja, jopa tilausneuvotteluja käynnistettiin. Korean muotimedia oli myös läsnä ja suomalaisten vierailusta on tähän mennessä kirjoitettu kymmeniä artikkeleja ja blogikirjoituksia.

Koreasta matka jatkui Japaniin. Yrityksille järjestetyssä seminaarissa saatiin kuulla Aasian johtavia verkkokauppa-asiantuntijoita. Tokiossa Suomen suurlähetystössä pidettyyn matchmaking-tilaisuuteen osallistui 150 vierasta. Pk-yrityksille vienninedistämisohjelmassa mukana oleminen on varteenotettava vaihtoehto. Suomalaisilla muotialan pk-yrityksillä on hyvät mahdollisuudet pärjätä kansainvälisesti, mutta ei resursseja lähteä yksin kansainvälistymään. Mahdollisuus osallistua tällaiseen valtion tukemaan matkaan on suomalaisen muotisektorin kasvulle erinomaisen tärkeä asia.

Mikä on Finnish Lifestyle Asia?
Finpron hallinnoima Team Finlandin Finnish Lifestyle Asia -kasvuohjelma avaa myyntimahdollisuuksia suomalaisille lifestyle-brändeille Aasiassa. Keväällä 2016 alkaneessa kolmevuotisessa ohjelmassa on mukana 20 yritystä ja mukaan voi hakea edelleen. Ohjelman toimenpiteet tukevat markkinoille menon suunnittelua sekä auttavat jo markkinoilla toimivia yrityksiä laajentamaan myynti- ja partneriverkostojaan Japanissa, Etelä-Koreassa ja Kiinassa. Ohjelman rahoittaa työ- ja elinkeinoministeriö.

Lähde: Finpro

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.