Missä mennään digibisneksessä? SC5:n kehitysjohtaja Lauri Svan esitteli viisi asiaa, joiden hän uskoo toteutuvan vuonna 2016.

Digibisnes elää ja kehittyy. Aina tulee uutta, koska uudessa on uutuuarvo. Vuonna 2016 moni vanha ”hype”, jossa ei ole enää mitään uutta, viedään maaliin hiukan uudella tavalla. Näin arvioi ohjelmistoyhtiö SC5:n kehitysjohtaja Lauri Svan Digital Business Day 2016 -tapahtumassa 28. tammikuuta Helsingissä.

1. Pilvi

Kaikki ovat puhuneet siitä viimeiset kymmenen vuotta. Vuonna 2015 kaikki merkittävät pilvipalvelualustat alkoivat rakentaa omia valmiita palikoitaan. Tällä tavoin teemme uusia palveluita.

2. Startupit

Moni iso yritys on kiinnostunut startupien toimintamalleista ja miettii, miten voisi toimia yhtä hyvin ja ketterästi. Yrityksissä mietitään vastaavia johtamismalleja.

3. Työntekijöiden markkinat

Yritykset palkkaavat osaamista, joka uskaltaa sotkea perinteisiä rooleja keskenään.

4. Kuvat ja videot lisääntyvät

Kännykkä on väline, jolla kulutetaan erilaisia sisältöjä. Palvelut ovat muuttuneet selattavaksi kuvakirjoiksi. Kuva kertoo tarinoita. Palveluista tulee edelleen sisältövetoisempi, jolloin myös ja kuvien ja videoiden määrä lisääntyy.

5. Omni channel

Yksisuuntaisen viestinnän voi unohtaa, nyt tehdään viestintää eri kanavissa, kaikille kanaville yhteisenä kokonaisuutena.

Lähde: M&M

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.