Lassila & Tikanoja osallistui Oikotie Työpaikkojen sisältömarkkinointipilottiin. Artikkeleissa valotettiin yrityksen kesätyömahdollisuuksia ja kerrottiin henkilöistä töiden takana. Uniikilla sarjakuvalla heräteltiin työnhakijoita pohtimaan myös työturvallisuusasioita ja kerrottiin hauskalla tavalla yrityksestä.

Lassila & Tikanojalla on jo pitkään ollut yhteistyötä Oikotie Työpaikkojen kanssa, joten mukaan lähteminen oli yhteistyölle luonnollinen jatkumo.

– Halusimme kesätyöhakujen käynnistyessä vastata etenkin nuorimpien työnhakijoidemme tiedonjanoon yleisimpien kesätöidemme osalta; kuten siivous, vihertyöt, jätehuolto, ja kohottaa samalla näiden alojen imagoa. Kerroimme havainnollistavien artikkelien avulla, mitä työtehtävissä vaaditaan ja minkälaista työ käytännössä on, rekrytointikonsultti Henna Heiskanen Lassila & Tikanojalta kertoo.

Henna Heiskasen mukaan sisältömarkkinointiprosessi oli sujuva ja toimiva.

– Pohdimme ensin sopivia teemoja artikkeleille ja valitsimme jokaiseen juttuun yhden Lassila & Tikanojalaisen kertomaan omasta alastaan, etenkin nuoria työnhakijoitamme ajatellen. Toimittaja haastatteli henkilöt, jonka jälkeen saimme artikkelit kuvineen käyttöömme nopealla aikataululla, Henna Heiskanen kiittelee.

Sisältömarkkinointi toi Lassila & Tikanojalle laadukkaan sisällön lisäksi kesätyöhakijoiden kaipaamaa informaatiota.

– Pilotin kautta saimme nopeasti laadukasta sisältöä jaettavaksi Lassila & Tikanojan työtehtävistä kiinnostuneille työnhakijoille. Suosittelemme vastaavaa sisältömarkkinoinnin tapaa myös muille – tämä on ammattilaisten tekemää, nopeaa sisällöntuotantoa, josta on iloa meille pitkäksi aikaa, Henna Heiskanen summaa.

Teksti: Riikka Hollo Kuvat: Sini Pennanen

Lisää uusi kommentti

To prevent automated spam submissions leave this field empty.