Talous ja raha

Asiakaspalveluviikko 7.-11.10.2019

10.10.2019 klo 5:29

Asiakaspalveluviikkoa on vietetty kansainvälisesti jo 90-luvulta saakka. Sitä vietetään perinteisesti lokakuun ensimmäisellä täydellä viikolla. Asiakaspalveluviikkoa järjestää Suomessa Wave – Wakaru.

Alunperin Yhdysvalloissa alkunsa saaneen asiakaspalveluviikon tavoitteena on nostaa esille asiakaspalvelun ja -kokemuksen merkitystä liiketoiminnalle ja tarjota mahdollisuus kiittää oman organisaation asiakaspalveluammattilaisia hyvin tehdystä työstä.

Suomessa teemaviikon järjestäjänä toimii toista vuotta Wave – Wakaru asiakaspalveluverkosto, jolla on yli 80 jäsenorganisaatiota, joita kaikkia yhdistää halu kehittää erinomaista asiakaspalvelua.

– Vaalimme asiakaspalvelun juhlaa ensimmäistä kertaa vuonna 2018, jolloin mukana oli yli 40 organisaatiota. Tänä vuonna mukana on lähes 70 organisaatiota, Wave asiakaspalveluverkoston jäsentoiminnasta vastaava Laura Hassel iloitsee.

– Idea kansainvälisen asiakaspalveluviikon tuomisesta Suomeen tuli meidän verkostomme yritysjäseniltä viime vuonna.

Lokakuun 7.-11. päivä vietettävän teemaviikon aikana suomalaiset julkiset ja yksityiset organisaatiot nostavat esille asiakaspalveluaan ja sen merkitystä omalle toiminnalleen erilaisilla teemapäivillä. Viikko tulee näkymään erityisesti sosiaalisessa mediassa #Aspaviikko ja #Asiakaspalveluviikko -merkein.

– Asiakaspalvelun rooli on yhä merkittävämpi sekä yksityisellä että julkisella sektorilla niin työllistäjänä kuin myös arvon tuottajana, Wakaru Oy:n perustaja Petri Väyrynen sanoo.

– Olen ylpeä, että verkostomme on halunnut tarttua tähän ja lähteä viemään asiakaspalvelun ilosanomaa eteenpäin. Odotan innolla, miten teemaviikkoon osallistuvat organisaatiot tuovat asiaa esille viestinnässään.

Mukana asiakaspalveluviikkoa juhlistamassa ovat seuraavat organisaatiot:

S2B Energia Oy, Oma Säästöpankki Oyj. ALSO Group, Alma Media Corporation, Solaforce Oy, Tapiolan Lämpö Oy, Gofore, Verohallinto - Finnish Tax Administration, DNA Oyj, ATEA, SOS International, Monetra, 3 Step IT Oy, Sarastia Oy, PostNord, Istekki Oy, DialOk Communications Finland Oy, Fujitsu Finland, Paytrail Plc, Lassila & Tikanoja, 020202 Palvelut Oy, Wakaru Oy, Soldem, Jousto, Risicum Oyj, Laina.fi, Vitec Tietomitta, YTK-Yhdistys ry, Koulutuskeskus Salpaus, Sofor Oy, Call Waves Solutions Finland Oy, Elisa, Avarda, SYKES Finland Oy, Teleopti Calabrio, Provad, Kekkilä, AcuVitec Oy, Seita Technologies, Webhelp Nordic Oy, Kehittämistoimisto Prakto Oy, Varma, Loimaan kaupungin elinvoimayksikkö, KM Future, Mediconsult Oy, Rapal Oy, Vetonaula, Novellus Pilvpalvelut Oy, Vexve Oy, Moment Group Oy, Jyväskylän Energia Oy, Steps Ahead Oy, HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä, Seure Henkilöstöpalvelut Oy, MTV Oy, C&Q Systems Oy, HUS Logistiikka, Netox Oy, Messukeskus Siipi, Otaverkko Oy, Kela, #wpsm, Toisintekijät Oy/Otherways, Coala

Wave – asiakaspalveluverkosto
Wave on asiakaspalvelun ammatillinen verkosto, joka toimii erinomaisen asiakaspalvelun asialla. Wavellä on yli 80 jäsenorganisaatiota, joille se tarjoaa aktiivista toimintaa vierailuiden ja tapahtumien sekä verkostoitumismahdollisuuksien muodossa asiakaspalvelun toiminnan tueksi.