Maakrapu- vai merikarhu –peliratkaisulla Tallink Silja Oy halusi lisätä tietoutta yhtiön monista erilaisista työtehtävistä niin maalla kuin merellä. Toiveena oli herättää hakijoiden kiinnostus sekä erottua muista työnantajista hauskalla ja informatiivisella toteutuksella, joka rakentaisi myös positiivista työnantajamielikuvaa.

Toteutus

Peli ideoitiin Oikotie Työpaikkojen kanssa ja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Sanoma Gamesin sekä Tallink Siljan HR:n ja markkinoinnin välillä. Sparraava vuorovaikutus varmisti, että Tallink Siljan brändi ja oma ääni näkyivät ja kuuluivat pelissä.

Peli julkaistiin asiakkaan omilla verkkosivuilla.

Tulokset

Tallink Silja vastaanotti useita tuhansia kesätyöhakemuksia. Kaikkiin avoinna olleisiin paikkoihin löydettiin loistavia kesätyöntekijöitä, joista moni on talossa edelleen.

Peli on yhä pelattavissa yhtiön rekrytointisivulla ja sen pelimäärä kasvaa jatkuvasti. Saadun palautteen perusteella raikas peliratkaisu on ollut hauska ja jännittävä tapa kertoa kesätyöpaikoista. Pelin avulla Tallink Silja sai myös välitettyä itsestään työnhakijoille hyväntuulista ja modernia kuvaa.

”Oikotien ammattitaitoinen henkilökunta osaa tarjota monia ja erityisesti uudenlaisia rekrytointiratkaisuja sekä tukea niiden toteuttamiseen”,  sanoo Tallink Siljan rekrytointipäällikkö Petri Ojala.

”Paitsi tuloksekasta, yhteistyö Oikotie Työpaikkojen kanssa on ollut myös miellyttävää, inspiroivaa ja jopa hauskaa.”

Lue lisää: Pelillistämisratkaisut

Oikotien ammattitaitoinen henkilökunta osaa tarjota monia ja erityisesti uudenlaisia rekrytointiratkaisuja sekä tukea niiden toteuttamiseen.

Petri Ojala, rekrytointipäällikkö, Tallink Silja Oy

Tutustu casen materiaaleihin