Rekrytointi

StaffPoint: Oikotien rekrytointimarkkinoinnin palvelut vastaavat suuren henkilöstöpalvelutalon vaativiin tarpeisiin

31.5.2021 klo 9:47

StaffPoint valitsi Oikotie Työpaikat rekrytointimarkkinoinnin kumppaniksi, koska halusi tavoittaa myös vaikeasti rekrytoitavat työntekijät. Viestintä- ja markkinointijohtaja Mariliina Karppo arvostaa Oikotien tunnettuutta, yhteistyön sujuvuutta, laadukasta dataa ja jatkuvaa tuotekehitystä.

Henkilöstöpalveluyritys StaffPoint on Suomen suurimpia työnantajia. Se rekrytoi hotelli- ja ravintola-alan, kaupan ja turvallisuuden, teollisuuden ja logistiikan, matkailun ja sesonkityön, ICT:n, asiakaspalvelun, taloushallinnon, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän osaajia.

Rekrytoidut työskentelevät StaffPointin asiakasyrityksissä, minkä lisäksi StaffPointin Espanjassa toimivassa contact centerissä työskentelee parisataa työntekijää.

Meillä StaffPointilla on joka päivä auki satoja työpaikkoja. Henkilöstöpalveluyrityksille rekrytointimarkkinointi eli hakijoille kohdennettu sisältömarkkinointi on markkinoinnin ydintä, kertoo viestintä- ja markkinointijohtaja Mariliina Karppo.

StaffPointin ilmoitusvolyymi on suurempi kuin useimmilla Oikotien asiakkailla. Erityistä on myös se, että StaffPoint edustaa itsensä lisäksi satoja muita yrityksiä. – Olemme iloisia siitä, että yhteistyömme huomioi myös ilmoitusten räätälöitävyyden ja lisäbrändäyksen tarpeet. Olemme rakentaneet oman näköisemme kumppanisopimuksen Oikotien kanssa. Se sisältää kaikkien ilmoitusten näkyvyyden sekä monipuoliset, krediittipohjaiset lisänäkyvyysvaihtoehdot yksittäisille ilmoituksille, Karppo kiittelee.

Oikotie Työpaikkojen tunnettuus auttaa tavoittamaan halutut kohderyhmät

StaffPointin ja Oikotie Työpaikkojen yhteistyö on jatkunut jo useita vuosia. – Oikotie on meille tärkeä mediakumppani, ja olemmekin tyytyväinen vuosisopimusasiakas, Mariliina Karppo kertoo.

Yksi syy, miksi StaffPoint käyttää Oikotien palveluita, on Oikotien laaja tunnettuus.

Oikotie on iso mediatalo, joka tavoittaa yli miljoona lukijaa kuukausittain. Sen kautta tavoitamme myös osaajapulasta kärsivien alojen ammattilaisia, mikä on meille tärkeää.

Karppo katsoo asiaa myös työnhakijoiden näkökulmasta. – Oikotien Hakuvahti tekee palvelun käyttämisestä helppoa työnhakijoille. Meille ilmoittajana on tietenkin iso asia, että hakijat viihtyvät Oikotien kanavilla.

Laadukasta dataa rekrytointimarkkinoinnin onnistumisen tueksi

Mariliina Karppo arvostaa sitä, kuinka laadukasta, objektiivista dataa StaffPoint saa käyttöönsä Oikotien medianäkyvyyden vaikuttavuudesta.

Oikotiellä median seuranta on todella toimivaa, joten saamme käyttöömme kaikki tarvitsemamme luvut ja tilastot. Niiden ansiosta pystymme raportoimaan asiakkaillemme esimerkiksi, kuinka moni on nähnyt rekrytointi-ilmoituksen ja kuinka moni on klikannut sen auki.

– Laadukas analytiikka auttaa meitä tekemään nopeitakin päätöksiä työhakemuksen houkuttelevuudesta ja mahdollisesta lisänäkyvyyden tai kohdentamisen tarpeesta. Voimme ostaa ilmoitukselle lisänäkyvyyttä Oikotien laajasta mediavalikoimasta. Näistä lisänäkyvyyksistä Oikotiellä on hyvät, selkeät mediakortit, joiden ansiosta meidän on helppo tarkastella hintoja ja esittää niitä asiakkaillemme. Arvostamme tätä selkeyttä ja sitä, että Oikotien kanssa pystymme reagoimaan tilanteeseen nopeasti, Karppo kertoo.

Tuotekehitystä ja kansainvälisiä tuulia

Mariliina Karppo arvostaa myös sitä, että Oikotie kehittää median seurannan työkaluja jatkuvasti. – Isona talona Oikotiellä on mahdollisuus kehittää tuotteitaan. Olemme myös hyvin perillä näistä uudistuksista, sillä Oikotie esittelee ne meille säännöllisin väliajoin.

Karppo pitää hyvänä muutoksena myös sitä, että Oikotie Työpaikat on nyt osa norjalaista Schibsted-konsernia. – Suomessa on pulaa tiettyjen alojen työntekijöistä, joten osaajia tarvitaan myös ulkomailta. Kauttamme tulee Suomeen esimerkiksi sesonkityöntekijöitä Lappiin. Pidän Oikotien kansainvälisyyttä oikein positiivisena asiana.

Brändin mukaista rekrytointimarkkinointia

Rekrytointimarkkinointi on StaffPointin markkinoinnin ydintä, joten yritykselle on tärkeää, että se pystyy brändäämään rekrytointi-ilmoitukset oman näköisikseen.

– Oikotiellä mahdollisuudet brändätä ilmoituksia ovat erittäin monipuoliset. Palvelu on teknisesti brändin näkyvyyden osalta meidän näkökulmastamme monipuolisin, Mariliina Karppo kertoo.

Saamme tuotua ilmoituksissa esiin myös asiakastamme yrityksenä, mikä on tärkeää sekä meille että asiakkaillemme.

Yhteistyö vapauttaa markkinointitiimin työaikaa

Tänä päivänä rekrytointi-ilmoituksia julkaistaan aiempaa vähemmän printtinä sanomalehdissä. Oikotie tarjoaa kymmeniä erilaisia mahdollisuuksia digitaaliseen näkyvyyteen. – Oma nimetty yhteyshenkilömme osaa aina suositella, mitä kanavia asiakkaamme ilmoituksen markkinointiin kannattaa kulloinkin valita ja miten ilmoitukset kannattaa kohdentaa. Meidän tehtäväksemme jää kertoa, millaisia osaajia asiakkaamme etsii, sekä toimittaa aineisto, Mariliina Karppo kertoo.

StaffPointin asiakkuuksista vastaavat pystyvät hoitamaan esimerkiksi lisänäkyvyyden ostamisen myös suoraan Oikotien yhteyshenkilön kanssa. Karppo arvostaa sitä, ettei kaikkeen tarvita markkinointitiimin apua.

– Olemme saaneet Oikotieltä todella hyvää palvelua. Yhteistyö on mutkatonta, kun kaikki hoituu tutun yhteyshenkilömme kanssa.

Toimittaja: Liina Hurri