Miten panostat hyvinvointiin syksyllä?

Kerro meille, mikä motivoi sinua työssäsi, ja voit voittaa Philipsin herätysvalon.

Kilpailu on voimassa 31.10.2019 asti.

Additional

Kilpailun voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti sähköpostilla.

Ydin
To prevent automated spam submissions leave this field empty.
0

old-jane

syyshyvinvointi

Olen työtön ja etsin työtä sekä teen apurahahakemuksia... olenhan tutkija ammatiltani. PAhalta näyttää... ikä ja apurahojen niukkuus... huh huh.
Onneksi asun (Helsingin) keskuspuiston lähellä. Kävelen joka aamu Keskuspuiston metsässä pitkään... ihailen syksyn väriloistoa ja katselen, josko rouskuja tai suppilovahveroita tulee vastaan. Jos tulee, kerään ne, tietenkin! Teen niistä ruokaa tai säilön... kokee saavansa edes jotain aikaiseksi. Lisäksi lähiruoka, varsinkin itse kerätty tai viljelty, on nykyään trendikästä! Näin sitä, lähes 60-vuotias työtön, voi kokea olevansa mukana suuressa ilmastonmuutoksen hillitsemis - trendissä! ON eettisempää syödä sieniä kuin lihaa... niin, ja halvempaakin.

0

Suvi

Motivaatio

Minua motivoi mielenkiintoiset ja haastavat työtehtävät. Oman työn ja ajan järjestäminen motivoivat ja auttavat arjen pyörityksessä. Etätyömahdollisuudet ja hyvät työvälineet auttavat jaksamisessa. Etätyöpäivinä mm. työmatkoihin käytettävä aika on käytettävissä vaikka kävelylenkkiin, venyttelyyn tai kuntosaliharjoitteluun. Itseohjautuvuus ja toki johtaminen ovat oleellisessa osassa työhyvinvointia ja jaksamista.

1

ML-64

Viiskymppisen hyvinvoinnin aakkoset pimenevään syksyyn

Tarinani on yksinkertainen: nauti väreistä, niitähän syksy tarjoaa. Ehdi katsoa ja kuunnella luontoa. Hengittele. Pidä huoli hyvistä ravintoaineista ja ravintolisistä. Viljat ja maitotuotteet eivät kuulu ruokavaliooni. Ne tukahduttavat kehoa ja mieltä. Omega3, D- ja C-vitamiinit, Zn, Se ja Mg. Lisäksi tässä iässä jo Q10, PQQ ja tammenpuu-uute - johan lähtee! Joka päivä täysipainoinen suoritus!

0

Nyt jaksaa

Etäpäivistä säästöä ja aikaa

Pääsin töihin kivojen ihmisten ja tuotteiden pariin. Pian kuitenkin huomasin, että pitkä matka käy, paitsi hyvinvoinnin, mutta myös rahapussin päälle vähän liikaa. Kun huomasimme, että verottaja rokottaa myös liiaksi autoedun vuoksi (kilometriraja), olin ratkaisun edessä; hakeutua uuteen työhön vai löytää jokin keino jatkaa.
Tein tarkat laskelmat ja marssin pomon juttusille. Kahden palaverin jälkeen päädyimme kokeilemaan 3 kuukauden jaksoa etätyötä, jossa viikossa teen 3 päivää kotona ja kaksi yrityksen toimistolla.
Heti ensimmäisenä etäpäivänä jaksoin lähteä pakottamatta itseäni työpäivän jälkeen rakkaan harrastuksen pariin, eli uimaan. Illalla uni tuli paremmin ja seuraavana aamuna heräsin virkeämpänä kuin aikoihin. Kiitän pomoani rohkeudesta kokeiluun ja ymmärtämyksestä hankalaa tilannettani kohtaan. Uskon ja toivon, että tästä tulee erittäin hyvä juttu.
Liikunta ja esimiehen luottamus ovat minulle nyt ne jaksamisen avaimet. Ei ole stressiä, kuten oli ennen sopimustamme etäpäivistä ja, kun ei työmatkoihin mene rahaa ja aikaa 3 tuntia päivässä, on luotto omaan tulevaisuuteen aivan eri luokkaa, kuin jokin aika sitten.

0

KooTee

Katse ja hymy

Työssä motivoi itse työtehtävien lisäksi yhteishengen ylläpito. Pieni hymy ja katse toiselle avaa positiivisen vuorovaikutuksen kanavat. Kun ilmassa on kepeyttä, sujuu työn rutiinitkin paremmin. Ja samassa veneessä kun olemme, pieni mustahuumori työstä vahvistaa yhteishenkeä. Samaahan siinä koetaan ja kaikissa töissä on ne 'rankat' hetkensä.
Hymyä päivääsi!

1

Mika

Biohakkeroin itseni - enemmän energiaa, parempi keskittymiskyky

Löysin joku aika sitten terapeuttiset bioidenttiset eksogeeniset ketonit. Olin aluksi hyvin skeptinen, mutta viiden päivän kokeilu mullisti kaiken. Neljäntenä aamuna avasin silmäni aivan uuteen maailmaan. Älyttömästi enemmän energiaa koko päiväksi, supertarkka keskittymiskyky! Positiivisiä johdannaisvaikutuksia huomaan jatkuvasti. Olin jo valmis heittämään pyyhkeen kehään, mutta nyt asiat on aivan toisin! Niin ja sivubonuksena huomaan kehon kiinteytyvän, kun elimistö käyttää omaa varastoitunutta rasvaa energiaksi.

0

Promies

Jaksaa jaksaa

Työssäni minua motivoi työn mielekkyys ja se että teen sitä mitä haluanki ja työn jälki jää näkyviin. Työni on fyysisesti kuormittavaa, joten saan myös hyötyliikuntaa, mutta joudun myös pitämään huolen jaksamisestani liikkumalla tarpeeksi, syöden hyvin ja nukkumalla tatpeeksi. Jaksamisen tarve lisäksi korostuu syksyisin. mutta hyvillä elintavoilla voi vaikuttaa paljon.

2

Metsässä temuten

Hyvinvointia syksyyn

Luonnossa liikkumalla alkaa huomaamaan ympärillä olevia värejä. Kaunis ruska, upeita värejä ja pieniä yksityiskohtia. Kauniita lehtiä, hentoisia heiniä, kauniita mustikanvarpuja ja loisteliaita sammaleita. Avoimin aistein suositan liikkumaan. Tuo mielenrauhaa ja uutta energiaa!

0

Elise

Energiaa syksyyn

Kaikki perustuu tasapainoon, riittävään uneen ja virkistyshetkiin työn lomassa. Pientä lisäbuustia saan ruusunjuurijauheesta näin syksyisin.

1

ML

Syksyn hyvinvointi

Liikun ulkona. Syksyn värit ovat kauniita. Iltaisin oin hyvä mennä ajoissa nukkumaan, pimeällä nukkuu paremmin kuin valosan aikaan.

0

lettu

vapaa-aika

kun on vapaa-päivä töistä,yritän nollata itseni ja käyn kävelemässä tai uimassa,annan itselleni myös omaa aikaa,koska huomaan että työssäni jaksan sitten paremmin tehdä töitä,enkä stressaa turhista

0

Maria

(Ei aihetta)

Monipuolinen liikunta, kunnon uni ja aika ihmissuhteille tuo hyvinvointia minulle.

1

Minnie

Työmatkat kävellen

Vaihdoin autolla kulkemisen kävelyyn ja mieheni kulkee nyt vaihteeksi autolla. Varsinkin aamukävelyt töihin tuntuvat piristävän ja työaamu lähtee ihan eri tavalla liikkeelle. Samalla saan vähän omaa aikaa ja voin kuunnella kirjaa, ennen kuin työasiat hyppäävät päällimmäiseksi.

0

Maria

(Ei aihetta)

Monipuolinen liikunta, kunnon uni ja aika ihmissuhteille tuo hyvinvointia minulle.

0

Teresa

Syksyn motivaattorit

Työ motivoi, kun sitä on aidosti vuoden loppuun saakka ja seuraavaa vuotta suunnitellaan hyvissä ajoin jo syksyllä. Kotona ulkoinen ja hyggeilen, kynttilät syttyvät jo syyskuussa.

Sivut