Asiakasohjaaja (sosionomi), työikäisten asiakasoh, Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
- Alkuperäinen julkaisupäivä 14.11.2024
- Hae viimeistään 28.11.2024
- Lähde: Työ- ja elinkeinotoimisto
Haemme asiakasohjaaja-sosionomia Keusoten Asiakasohjausyksikköön
Tehtävä sijoittuu Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen Asiakasohjausyksikköön, Työikäisten asiakasohjauksen neuvonnan, arvioinnin ja sosiaalipäivystyksen tiimiin. Toimipisteemme sijaitsevat Hyvinkäällä ja Järvenpäässä, mutta työssä liikutaan koko hyvinvointialueella.
- Työryhmässä työskentelee sosiaaliohjaajia ja sosiaalityöntekijöitä. Ryhmä toimii kiinteänä osana ja yhteistoiminnassa koko Työikäisten asiakasohjauksen työyhteisön kanssa, johon lukeutuu sosiaaliohjaajien ja sosiaalityöntekijöiden lisäksi useita eri ammattiryhmiä: asiakasneuvojia, asiakassihteereitä, sairaanhoitajia ja tiimivastaava.
Asiakasohjaus on sosiaalihuollon palvelu, joka auttaa asiakasta saamaan tarvitsemansa palvelut, ohjaa asiakasvirtoja ja tekee ensivaiheen tuen tarpeen mukaiset päätökset. Asiakasohjauksen yleisenä tavoitteena on Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen asukkaiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen sekä asiakkaiden varhainen tukeminen. Työn tavoitteena on rakentaa oikea-aikaisesti sosiaalihuollon asiakkaan tarpeita vastaava palvelujen kokonaisuus ja sovittaa ne yhteen muiden toimijoiden tarjoamien mahdollisuuksien kanssa.
- Asiakasohjaajan perustehtäviin sisältyy neuvonta ja ohjaus, virka-aikainen sosiaalipäivystys ja akuutit sosiaalihuollon tehtävät, sosiaalihuoltolain mukainen tuen tarpeen arviointi, ensivaiheen tukitoimien suunnittelu ja päätöksenteko taloudellisesta tuesta. Asiakasohjaaja antaa myös konsultaatiotukea muille ammattilaisille ja toimii yhteistyössä asiakkaan sidosryhmien ja viranomaisverkoston kanssa.
Pääset kehittämään asiantuntemustasi monialaisessa Työikäisten asiakasohjauksen tiimissä, jossa työskentelee noin 30 ammattilaista ja jossa vallitsee hyvä yhdessä tekemisen kulttuuri. Meillä on mahdollisuus etätyöhön, työnohjaukseen ja kouluttautumiseen. Käytössämme on ProConsonaOMNI360-asiakastietojärjestelmä ja ajanmukaiset työvälineet, Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen yhteiset henkilöstöetuudet ja työterveyshuolto.
Tehtävään edellytettävä kelpoisuus:
- Kelpoisuusehtona tehtävään on sosionomi-AMK tutkinto (sosiaalihuollon ammattihenkilölaki 817/2015) sekä ammattinimikkeen laillistus.
Hakijalta odotetaan:
- Tehtävässä edellytetään työkokemusta sosiaalihuollon palveluista sekä viranhoitoon liittyvän lainsäädännön, palveluverkoston ja -prosessien tuntemista sekä kykyä näiden monipuoliseen soveltamiseen käytännön työssä.
- Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää asiakaslähtöistä ajattelua, hyviä vuorovaikutus-, yhteistyö- ja organisointitaitoja, perustason ict-osaamista sekä ongelmanratkaisukykyä vaihtuvissa tilanteissa itseohjautuvuuden ja kollegiaalisen tuen kautta.
- Edellytämme valittavalta lisäksi soveltuvuutta tehtävään.
Yhteydenotot:
- asiakasohjauksen esihenkilö Merja Degerlund, puh. 050 497 2789, merja.degerlund@keusote.fi.
Lisätietoja palvelussuhteesta:
- määräaikainen virkasuhde ajalle 1.1. - 30.6.2025. Aloitus myös sopimuksen mukaan.
- tehtäväkohtainen palkka on 3279,38 e/kk. Lisäksi maksamme työkokemukseen perustuvaa lisää.
- Työaika on virka-aikainen ja liukuva.
- Koeaika on korkeintaan puolet palvelussuhteen kestosta.
- Alkuperäiset opiskelu- ja työtodistukset esitetään mahdollisen haastattelun yhteydessä.
- Tutustu myös rekrytointisivuston kautta Keusoteen, jossa mm. työsuhde-etumme sekä näe rekrytointiprosessin eteneminen www.keusote.fi/rekry.
Hakuaika päättyy 28.11.2024 klo 14.00.
Tehtävä sijoittuu Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen Asiakasohjausyksikköön, Työikäisten asiakasohjauksen neuvonnan, arvioinnin ja sosiaalipäivystyksen tiimiin. Toimipisteemme sijaitsevat Hyvinkäällä ja Järvenpäässä, mutta työssä liikutaan koko hyvinvointialueella.
- Työryhmässä työskentelee sosiaaliohjaajia ja sosiaalityöntekijöitä. Ryhmä toimii kiinteänä osana ja yhteistoiminnassa koko Työikäisten asiakasohjauksen työyhteisön kanssa, johon lukeutuu sosiaaliohjaajien ja sosiaalityöntekijöiden lisäksi useita eri ammattiryhmiä: asiakasneuvojia, asiakassihteereitä, sairaanhoitajia ja tiimivastaava.
Asiakasohjaus on sosiaalihuollon palvelu, joka auttaa asiakasta saamaan tarvitsemansa palvelut, ohjaa asiakasvirtoja ja tekee ensivaiheen tuen tarpeen mukaiset päätökset. Asiakasohjauksen yleisenä tavoitteena on Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen asukkaiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen sekä asiakkaiden varhainen tukeminen. Työn tavoitteena on rakentaa oikea-aikaisesti sosiaalihuollon asiakkaan tarpeita vastaava palvelujen kokonaisuus ja sovittaa ne yhteen muiden toimijoiden tarjoamien mahdollisuuksien kanssa.
- Asiakasohjaajan perustehtäviin sisältyy neuvonta ja ohjaus, virka-aikainen sosiaalipäivystys ja akuutit sosiaalihuollon tehtävät, sosiaalihuoltolain mukainen tuen tarpeen arviointi, ensivaiheen tukitoimien suunnittelu ja päätöksenteko taloudellisesta tuesta. Asiakasohjaaja antaa myös konsultaatiotukea muille ammattilaisille ja toimii yhteistyössä asiakkaan sidosryhmien ja viranomaisverkoston kanssa.
Pääset kehittämään asiantuntemustasi monialaisessa Työikäisten asiakasohjauksen tiimissä, jossa työskentelee noin 30 ammattilaista ja jossa vallitsee hyvä yhdessä tekemisen kulttuuri. Meillä on mahdollisuus etätyöhön, työnohjaukseen ja kouluttautumiseen. Käytössämme on ProConsonaOMNI360-asiakastietojärjestelmä ja ajanmukaiset työvälineet, Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen yhteiset henkilöstöetuudet ja työterveyshuolto.
Tehtävään edellytettävä kelpoisuus:
- Kelpoisuusehtona tehtävään on sosionomi-AMK tutkinto (sosiaalihuollon ammattihenkilölaki 817/2015) sekä ammattinimikkeen laillistus.
Hakijalta odotetaan:
- Tehtävässä edellytetään työkokemusta sosiaalihuollon palveluista sekä viranhoitoon liittyvän lainsäädännön, palveluverkoston ja -prosessien tuntemista sekä kykyä näiden monipuoliseen soveltamiseen käytännön työssä.
- Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää asiakaslähtöistä ajattelua, hyviä vuorovaikutus-, yhteistyö- ja organisointitaitoja, perustason ict-osaamista sekä ongelmanratkaisukykyä vaihtuvissa tilanteissa itseohjautuvuuden ja kollegiaalisen tuen kautta.
- Edellytämme valittavalta lisäksi soveltuvuutta tehtävään.
Yhteydenotot:
- asiakasohjauksen esihenkilö Merja Degerlund, puh. 050 497 2789, merja.degerlund@keusote.fi.
Lisätietoja palvelussuhteesta:
- määräaikainen virkasuhde ajalle 1.1. - 30.6.2025. Aloitus myös sopimuksen mukaan.
- tehtäväkohtainen palkka on 3279,38 e/kk. Lisäksi maksamme työkokemukseen perustuvaa lisää.
- Työaika on virka-aikainen ja liukuva.
- Koeaika on korkeintaan puolet palvelussuhteen kestosta.
- Alkuperäiset opiskelu- ja työtodistukset esitetään mahdollisen haastattelun yhteydessä.
- Tutustu myös rekrytointisivuston kautta Keusoteen, jossa mm. työsuhde-etumme sekä näe rekrytointiprosessin eteneminen www.keusote.fi/rekry.
Hakuaika päättyy 28.11.2024 klo 14.00.
Hae työpaikkaa osoitteesta https://keusote.rekrytointi.com/paikat/index.php?o=A_A&jid=4968&jbid=15