Maksatusasiantuntija, Jakobstads stad
  • Alkuperäinen julkaisupäivä 27.9.2024
  • Hae viimeistään 11.10.2024
  • Lähde: Työ- ja elinkeinotoimisto
TE2024 uudistuksen mukaisesti työllisyysalueiden tehtäviin kuuluu vuoden 2025 alusta vastuu palkkatuen, starttirahan sekä harkinnanvaraisten kulukorvausten maksatuksesta. Pietarsaaren työllisyysalueen muodostavat Kruunupyy, Luoto, Pedersöre sekä Pietarsaari, joka toimii vastuukuntana. Pietarsaaren kaupunki hakee Pietarsaaren seudun työllisyysalueelle maksatusasiantuntijaa määräaikaiseen toimeen ajalle 28.10.2024-31.12.2025.

Maksatusasiantuntijan tehtäviin kuuluu YA järjestelmäintegraatioiden valmisteluihin osallistuminen, siirtyvien maksatusten valmistelu, työllisyysalueen YA maksatusten tiedonohjaussuunnitelman valmistelu, työllisyysalueen maksatusten prosessien laadinta, varmistaminen ja arviointi. Työllisyysalueen toiminnan käynnistyttyä maksatusasiantuntijan pääasialliset tehtäväkokonaisuudet ovat maksatuspäätösten valmistelu, hakemusten tukikelpoisuustarkastelu sekä päätösten esittelyvastuu. Maksatusasiantuntija varmistaa maksatusten oikeellisuuden ja säädöstenmukaisuuden ja huolehtii maksatusprosessin toimivuudesta, maksatusasiakirjojen kulusta, seurannasta, käsittelyaikatilanteen raportoinnista, asianhallintajärjestelmään kirjaamisesta sekä asiakirjojen arkistoinnista. Maksatusasiantuntija valmistelee ja esittelee kielteiset maksatuspäätökset sekä valmistelee oikaisupäätökset ja antaa lausunnot hallinto-oikeuteen. Maksatusasiantuntija seuraa määrärahojen käyttöä sekä informoi työllisyys- ja elinkeinojohtajaa.

Kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva alempi korkeakoulututkinto. Tehtävässä suoriutuminen edellyttää vahvaa kirjanpidollista osaamista sekä kokemusta talous- ja hallintotehtävistä. Eduksi on kansallisten maksatusten käsittelyyn liittyvä säädösten ja kunnallisen hallintomenettelyn tuntemus sekä hyvä YA - järjestelmän hallinta. Tehtävään valittavalta edellytetään hyvää suullista ja kirjallista kielitaitoa siinä kotimaisessa kielessä, joka ei ole hakijan äidinkieli.
Tehtävässä tarvitaan hyviä asiakas- ja vuorovaikutustaitoja, tietoteknisiä valmiuksia sekä innostunutta ja oma-aloitteista otetta työhön. Arvostamme joustavuutta, yhteistyö- ja organisointitaitoja sekä itseohjautuvuutta. Tehtävä on alkuun määräaikainen, mutta sen jatko on mahdollinen.

Tehtäväkohtainen palkka 2985,00/kk (01ASI040), erillislisät KVTES:n mukaan. Työaika 36,25 h/vk (toimistotyöaika). Koeaika on korkeintaan 6 kk.
Hakemukset Kuntarekryn kautta 11.10.2024 klo 14 mennessä.
Hae työpaikkaa

Hae työpaikkaa osoitteesta https://www.kuntarekry.fi/tyoavain/622776/fi_FI