Patient- och klientombudsman, Ålands ombudsmannamyndighet
  • Alkuperäinen julkaisupäivä 10.9.2024
  • Hae viimeistään 1.10.2024
  • Lähde: Työ- ja elinkeinotoimisto
Tjänsten omfattar rådgivning om rättigheter per telefon, e-post och personliga möten, samt informationsverksamhet både genom möten och skrift.
Förutom dagliga samtal och möten med patienter och klienter så innebär tjänsten kontakter med yrkesverksamma inom hälso- och sjukvård, kommunala verksamheter, andra myndigheter, intresseorganisationer och föreningar.
Arbetet omfattar aktivt samarbete i det pågående utvecklingsarbetet vid Ålands ombudsmannamyndighet. Det ingår även i tjänsten att bidra till myndighetens arbete med utlåtanden, remissvar, bistå vid framtagande av rapporter och rekommendationer samt vara med och handleda högskolepraktikanter i samarbete med kollegor. Myndigheten är liten och arbetsuppgifter inom ramen för verksamheten utöver det som framgår ovan kan bli aktuella vid behov.

Kompetensprofil
Behörighetskrav:
- examen avlagd vid högskola eller universitet som är erkända av en nationell utbildningsmyndighet. Examen ska ha en för tjänsten lämplig inriktning.

Meriterande:
- arbetserfarenhet från socialvård, hälso- och sjukvård eller liknande
- insikter i juridik (arbetat med juridiska frågeställningar)
- vana att arbeta självständigt och ta egna initiativ
- god social förmåga, beprövad integritet och gott bemötande
- god kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift
- erfarenhet av skrivarbete (utredningar, utlåtanden, rapporter, etc)
- erfaren IT-användare (inkl. webb, digitala system)
- kunskap om det åländska samhället.

Lön: Grundlön 4119,74 euro per månad, med alla erfarenhetstillägg 4737,70 euro per månad.

Vi tillämpar 6 månaders prövotid.

Läs mer på ombudsman.ax
Hae työpaikkaa

Hae työpaikkaa osoitteesta mailto:johanna.fogelstrom@ombudsman.ax