Löneenhetschef vid finansavdelningen, Ålands Landskapsregering, ÅLR
  • Alkuperäinen julkaisupäivä 9.9.2024
  • Hae viimeistään 7.10.2024
  • Lähde: Työ- ja elinkeinotoimisto
Ålands landskapsregering lediganslår en ordinarie tjänst som löneenhetschef vid finansavdelningens redovisningsbyrå.

Arbetet som löneenhetschef
I redovisningsbyrån ingår löneenheten som utför löneutbetalningar till anställda inom landskapsförvaltningen, pensionsutbetalningar och studiestöd. Som löneenhetschef arbetsleder du sju lönebokförare. Löneenhetschefens huvudsakliga arbetsuppgift är att leda, planera och samordna enhetens verksamhet. Dessutom ingår ansvar för avstämning och rapportering av löneuppgifter till bland annat inkomstregistret. Du fungerar också som huvudanvändare i lönesystemet.

Behörighetskrav och kompetensprofil
Behörighetskrav för tjänsten är högskoleexamen med lämplig inriktning.

Är du inte behörig? Läs mer här om hur du ansöker om dispens, den begränsade möjligheten att beviljas dispens och avgiften att behandla ansökan. https://www.regeringen.ax/jobb

Meriterande kompetenser
- erfarenhet av löneräkning
- erfarenhet av personalansvar
- erfarenhet av löneprogrammet Unit4
- goda kunskaper i Microsoft Excel
- god samarbetsförmåga och noggrannhet
- intresse av ledarskap och verksamhetsutveckling.
Stor vikt läggs även vid personliga egenskaper.

Tillträde
Tillträde den 15 oktober 2024 eller enligt överenskommelse. Prövotid om 6 månader kan komma att tillämpas.

Lön
Grundlön f.n. 3 625,17 euro/mån och med alla erfarenhetstillägg 4 168,95 euro/mån.

Ansökan
Ansökningshandlingarna ska vara landskapsregeringen tillhanda via vårt rekryteringsverktyg senast den 7 oktober 2024.

Mer information om arbetet som löneenhetschef
Närmare information om tjänsten lämnas av redovisningschef Boel Josefsson, telefon +358 18 25212 eller e-post boel.josefsson@regeringen.ax

Läs om att arbeta på Ålands landskapsregeringen på vår hemsida.

Finansavdelningen och redovisningsbyrån
Finansavdelningens verksamhetsområde är landskapets ekonomi och den ekonomiska utvecklingen i landskapet. Vid finansavdelningen finns fyra byråer: allmänna byrån, budget- och finansieringsbyrån, avtals- och pensionsbyrån samt redovisningsbyrån. Allmänna byrån arbetar med ärenden som gäller beskattningsfrågor och skattegränsen, skatter och avgifter, ägarstyrning samt upphandling. Budget- och finansieringsbyrån arbetar med ärenden som gäller landskapets finanser och övervakningen av dessa, kommunernas ekonomi, samt PAF-medel. Avtals- och pensionsbyrån arbetar med ärenden om kollektivavtal och tolkningen av dessa samt pensionsärenden för de personer som tillhör landskapets pensionssystem. Redovisningsbyrån handlägger ärenden som gäller landskapets ekonomiförvaltning, det vill säga redovisning, betalningsförmedling, likviditetsplanering samt bokslut. I redovisningsbyrån ingår också löneenheten.
Hae työpaikkaa

Hae työpaikkaa osoitteesta https://alandslandskapsregering.teamtailor.com/jobs/4951492-loneenhetschef-vid-finansavdelningen/e2d96e78-895e-43d2-8d4c-92172aa004fa