(Removed from publishing)

Verosihteeri, 7 paikkaa
Verohallinto

Original publication date 11.9.2019

Verosihteeri toimii Verohallinnon arvojen, toiminta-ajatuksen ja strategisten päämäärien mukaisesti. Pääset mukaan
seuraaviin tehtäviin:
• teet yhteisöasiakkaiden arvonlisäverotuksen tai työnantajasuoritusten valvontaa
• ohjaat ja neuvot asiakkaita edellisiin tehtäväkokonaisuuksiin liittyen eri palvelukanavissa
• teet yhteistyötä toisten verovalvojien, asiantuntijoiden ja verotarkastajien kanssa

Mikä tekee verosihteerin työstä tärkeää?
Kun työskentelet Verohallinnossa verotuksen ammattitehtävissä, pääset vaikuttamaan siihen, että yritykset osaavat huolehtia verotukseen liittyvät asiansa oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Yhdessä varmistamme sen, että verotulot tulevat kerätyiksi mahdollisimman kattavasti hyvinvointiyhteiskunnan toimintojen ylläpitämiseen.

Tehtävässä voidaan soveltaa koeaikaa, jonka pituus on enintään puolet määräaikaisuuden kestosta.

Hakijalta odotamme
• tehtävään soveltuvaa koulutusta (korkeakoulututkinto, esim. KTM, OTM, HM tai tradenomitutkinto, esim. yritysjuridiikka,
laskentatoimi) tai loppuvaiheen opintoja
• yhden tai useamman verolajin opintoja tai muuta verotusosaamista
• kirjanpidon ja tilinpäätösten tuntemusta tai muuta liiketoimintaosaamista
• englannin ja ruotsin kielen suullista ja kirjallista taitoa
• hyviä vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitoja
• kykyä kirjallisten tekstien tuottamiseen
• oma-aloitteisuutta ja taitoa tehdä itsenäisiä päätöksiä
• positiivista asennetta vaihtelevissa tilanteissa työskentelyyn

Eduksi katsotaan aikaisempi työkokemus yritysverotuksen eri tehtävistä.

Tehtävän palkkaus määräytyy Verohallinnon palkkausjärjestelmän vaativuustason 6 mukaisesti. Tehtäväkohtainen
palkanosa on 2267,96 euroa kuukaudessa.

Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuvaa palkanosaa, joka on enintään 48 % tehtäväkohtaisesta
palkanosasta (alkuvaiheessa keskimäärin 4 % - 16 %).