(Removed from publishing)

IT Solution Owner
Lindström Group Oy

Original publication date 11.12.2019

Are you looking for the next steps to shine professionally with circular economy present in your everyday work? Get ready to work in a global and innovative textile service business, with a turnover of 400 million. With a 170 years long history (not retiring anytime soon!) of caring for our people and customers, we are ready to expand our Lindström family. Currently we, a Finnish family-owned company, have over 4300 inspiring people in 24 countries around Europe and Asia. Now is your chance to become part of the journey of helping our customers to grow more in a sustainable way. Take a leap with us as our new:  

IT SOLUTION OWNER

Tässä tehtävässä sinulla on tekninen omistajuus HR:n ja kollaboraation IT-järjestelmistä (mukaan lukien sopimus- ja toimittajahallinta, suorituskyvyn hallinta, talouden suunnittelu sekä resurssienhallinta). Näiden järjestelmien osalta toimit liiketoiminnan ensisijaisena IT-yhteyshenkilönä.

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen ja monipuolisen tehtävän sekä mahdollisuuden ammatilliseen kasvuun yhdessä Euroopan johtavista tekstiilipalvelualan yrityksistä. Olemme 170-vuotias menestynyt suomalainen perheyritys ja toimimme 24 eri maassa. Pääset työskentelemään modernissa ja välittävässä työyhteisössä, jossa työkaverit tukevat toinen toisiaan ja auttavat sinua onnistumaan. Meillä saat vastuuta ja vapautta kehittää omaa työtäsi tiiviissä yhteistyössä osaavien kollegojen kanssa. Työpisteesi sijaitsee pääkonttorillamme Helsingin Kalasatamassa, mutta voit tehdä töitä joustavasti myös osittain etätyönä.

Menestyäksesi tässä tehtävässä toivomme sinulta intohimoa IT:n ja ihmisten yhdistämiseen. Nautit uusien ratkaisujen luomisesta ja erilaisten sidosryhmien kanssa työskentelemisestä. Omaat positiivisen luonteen ja nautit IT-järjestelmien kehittämisestä. Sinulla on kokemusta IT-järjestelmien kehittämisestä, hankinnasta, implementoinnista ja/tai HR-järjestelmien operoinnista. Tämä tehtävä vaatii tiivistä yhteydenpitoa kollegoihin ympäri maailmaa, joten sujuva englannin kielen taito on edellytys tässä tehtävässä työskentelyyn. Toivomme, että sinulla on tehtävään sopiva tutkinto sekä vähintään muutaman vuoden kokemus vastaavista tehtävistä. Sinulla on kokemusta joko järjestelmänvastaajan, vaativasta asiantuntijan tai IT-palvelupäällikön roolista. Sinulla on kokemusta tai hyvä ymmärrys Agilesta ja ITIL:stä.

Kiinnostuitko? Jos haluat tietää lisää tästä tehtävästä, rekrytoiva esimies Heidi Rääsiö (Head of IT, People and Strategy) juttelee mielellään kanssasi. Tavoitat Heidin puhelimitse numerosta 0407324709, 27.12. Klo 11.00-12.00. Lähetä hakemuksesi sähköisen hakulomakkeen kautta viimeistään 31.1.2019 mennessä. Käsittelemme hakemuksia ja aloitamme haastattelut kuitenkin jo hakuaikana, joten toimithan pikaisesti!

***

IT SOLUTION OWNER to our all HR and collaboration technology solutions. 

In this key role, you will have a full ownership of IT People & Collaboration solutions (including contract & vendor management, performance management and financial planning and resource management) You will be the primary business IT counterpart for out solutions, including collaboration tools (Office 365 and our potential new HR solutions, for which you will have the opportunity to help us select the vendors, technology and scope the first steps of our development and deployment globally. 

We offer you a position in the core of the growing international company – a place to network and build global relationships with multi-cultural teams in 24 countries. You have a global arena to develop and grow professionally. You will get a responsible role in the modern working environment and a highly innovative atmosphere. We hope that your positive mindset and energy fit well into our WeCare culture. You will be located in our very central Head Office in Kalasatama, Helsinki, but we also support a flexible working culture to enable you to succeed in your work.   

To be successful in this role we hope that you have a passion for IT and people. You enjoy creating new solutions and to work alongside multiple stakeholders. You are by nature a “glass half full” and enjoy developing people via tools & processes. You have experience in developing, purchasing, deploying and/or operating HR solutions, you have worked in an environment that values global processes and understand local needs. We are a genuinely international company, so excellent English language skills in writing and speaking are essential to play on a global market. We hope you to have a suitable degree and at least a few years of experience in similar roles and responsibilities, and that you enjoy growing with people. You have either acted as a Solution Owner, Senior Specialist or Service Manager in one or multiple relevant technologies. You are familiar with Agile methodology and ITIL requirements.  

Interested? If you got your interest or you want to know more, please do not hesitate to contact Heidi Rääsiö, Head of IT, People and Strategy, tel. 0407324709 on December 27th, between 11.00-12.00 am. Apply to the position only via our online application system by 31.12.2019. We will fill the position as soon as we have found a suitable candidate, so please be quick to send us your application!