(Poistunut julkaisusta)

Talouspäällikkö
Suomen Punainen Risti

Alkuperäinen julkaisupäivä 3.7.2019

Haemme Suomen Punainen Risti keskustoimiston kansainvälisen avustustoiminnan linjalle 
KANSAINVÄLISEN TALOUSHALLINNON PÄÄLLIKKÖÄ
toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen.


Talouspäällikkö vastaa SPR:n kansainvälisten ohjelmien ja operaatioiden taloushallinnosta ja sen kehittämisestä. Päällikön johdolla työskentelee keskustoimistossa ja eri operaatioissa toistakymmentä taloushallinnon ammattilaista tukien SPR:n katastrofiavun ja kehitysyhteistyön hankkeiden toteutusta budjetoinnin, kirjanpidon, talousanalyysien ja raportoinnin osalta maailmanlaajuisessa monimuotoisessa toimintaympäristössä.


Kansainvälisen avustustoiminnan johtoryhmän jäsenenä taloushallinnon päällikkö osallistuu SPR:n avustustoiminnan pitkän aikavälin ja operatiiviseen suunnitteluun ja johtamiseen. Yksikön esimiehenä hän ohjaa taloushallinnon työtä riskien hallinnan, sisäisten kontrollien, tarkastustoiminnan ja kansainvälisen avustustoiminnan sekä kumppaniorganisaatioiden hyvän hallinnon kehittämisen osalta.


Asiantuntijana päällikkö osallistuu Suomen Punaisen Ristin hallinnon ja talouden sekä niitä tukevien järjestelmien kehittämiseen. Päälliköllä on myös tärkeä rooli kansainvälisen toiminnan rahoitushakemusten ja sopimusten laadunvalvonnassa sekä yhteydenpidossa erilaisiin sidosryhmiin.

Työhön kuuluu tarvittaessa SPR:n edustaminen sekä toiminta kouluttajana ja luennoitsijana SPR:n avustustyöntekijöiden ja yhteistyökumppanien koulutustilaisuuksissa. Tehtävät edellyttävät valmiutta matkustaa operaatioiden kohdemaissa.


Taloushallinnon päälliköltä edellytämme toimeen soveltuvaa korkeakoulututkintoa, vähintään 7 vuoden työkokemusta, joka sisältää talousjohdon tehtäviä tai tilintarkastustoimintaa. Tehtävässä tarvitaan hyvää ulkoisen laskennan osaamista ja kokemusta julkisella rahoituksella toteutettavasta toiminnasta, erityisesti EU-rahoituksen kokemus on hyödyksi.


Tehtävässä tarvitaan kokemusta esimiestehtävistä sekä hyviä johtamis- ja yhteistyötaitoja, kykyä toimia joustavasti ja paineen alaisena kansainvälisessä ja ajoittain kiireisessä toimintaympäristössä. Kokemus riskien hallinnasta sekä sisäisten kontrollien ja hyvän hallintotavan kehittämisestä ovat tarpeen.


Lisäksi tarvitaan kokemusta järjestötoiminnasta, kehitysyhteistyöstä ja/tai humanitaarisesta avustustoiminnasta, kokemusta eri organisaatioiden toimien koordinaatiosta ja mielellään Punaisen Ristin liikkeen hyvää tuntemusta sekä erinomaista englannin kielitaitoa. Muu kielitaito lasketaan eduksi. Tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää sitoutumista Punaisen Ristin arvoihin.


Työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva ja alkaa mahdollisimman pian. Toimipiste sijaitsee Tehtaankadulla Helsingissä.
Työsuhteen ehdot määräytyvät sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaan, jossa se sijoittuu vaativuusryhmään 7.


Lisätietoja antaa kansainvälisen avustustoiminnan johtaja Kalle Löövi 08.07. klo 09.00–11.30 numerossa 040 828 0880.
Täytä hakemuslomake 15.07.2019 mennessä. Lisää hakemukseesi CV.

https://rekry.redcross.fi/MepRekry/Application/Index/250/