Pitkäaikaisen talousjohtajamme siirtyessä eläkkeelle 1.1.2025 Alajärven seurakunnan kirkkoneuvosto julistaa haettavaksi TALOUSJOHTAJAN viran.
Talousjohtajan viran kelpoisuusehtona on yliopistossa suoritettu virkaan soveltuva tutkinto tai vähintään tradenomi (AMK) tai aiempi vastaava opistoasteen kaupallinen tutkinto. Lisäksi edellytetään riittävää perehtyneisyyttä seurakunnan tai muun julkisyhteisön talouteen ja hallintoon. Valittavalta edellytetään suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.
Talouspäällikön pääasiallisiin tehtäviin kuuluvat
• seurakunnan talouden ja siihen liittyvän hallinnon johtaminen ja kehittäminen.
• talousarvion ja tilinpäätöksen valmistelusta vastaaminen
• taloussuunnittelusta, raportoinnista, kustannuslaskennasta sekä taloudellisten ja oikeudellisten etujen valvonnasta vastaaminen
• omaisuudenhoidon valmistelusta vastaaminen
• Henkilöstöhallinnon hoidosta vastaaminen, palkka-asiamiehen tehtävät
• taloustoimen, hautausmaa- ja kiinteistötoimen hallinto sekä näiden työntekijöiden esimiehenä toimiminen
• hallinnon ohjesäännön mukaiset vastuut viranhaltijapäätöksistä
• Valmistelu-, esittely- ja toimeenpanotehtävät hallintoelimissä
• tietohallinnosta, tietosuojasta ja sen kehittämisestä vastaaminen
Arvostamme hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.
Viran palkkaus määritellään Kirkon ylimmän johdon palkkausjärjestelmän J 30 -hinnoitteluryhmän mukaisesti, peruspalkka 4 208,85–5 377,30 €/kk. Virkaan valitun tulee olla Suomen ev. lut. kirkon jäsen, ja esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus. Virantäytössä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.
Alajärven seurakunnan kirkkoneuvostolle osoitetut hakemukset tulee lähettää 9.8.2024 klo 12 mennessä sähköpostitse osoitteeseen alajarven.seurakunta@evl.fi tai postitse osoitteeseen Alajärven seurakunta, Kirkkotie 6, 62900 Alajärvi. Lisätietoja antavat talousjohtaja Tuula Luoma p. 044-5015778 ja kirkkoherra Ilkka Lehto p. 0505-5377143.