(Poistunut julkaisusta)

Skattesekreterare
3 platser, Mariehamn, Skatteförvaltningen

Alkuperäinen julkaisupäivä 27.6.2019

Vi söker skattesekreterare till Ålands skattebyrå i Mariehamn för en fast tjänst och två visstidsanställningar!


Är du flexibel, serviceminded och motiverad att lära dig mycket nytt?
Har du erfarenhet av redovisning och kundbetjäningsarbete?
Har du goda datatekniska kunskaper och vilja att marknadsföra nättjänster?


Du får arbeta med dessa uppgifter:
Du övervakar skattedeklarationer och deltar i skattebyråns kundbetjäning inom olika servicekanaler. Tidigare erfarenhet av beskattningsuppgifter är till fördel, men förutsätts inte eftersom vi utbildar dig till uppgiften.


Din arbetsvecka kan bestå av följande uppgifter:
• du handleder person- och företagskunder i alla sorters beskattningsfrågor
• du övervakar inkomstdeklarationer för jordbrukare, näringsidkare och sammanslutningar
• du hanterar momsdeklarationer och gör registreringar i kunddatabasen


När du arbetar inom Skatteförvaltningen får du bidra till att våra kunder kan sköta sina skatteärenden i rätt tid och på rätt sätt. Tillsammans säkerställer vi att skatteinkomsterna samlas in på ett så omfattande sätt som möjligt så att vårt välfärdssamhälle upprätthålls.


En prövotid på högst sex (6) månader kan tillämpas på anställningen.

 

Kvalifikationer
• examen med lämplig studieinriktning eller uppvisad arbetserfarenhet
• kunskaper inom bokföring samt kännedom om beskattningslagstiftning
• gärna tidigare erfarenhet av kundbetjäning
• Förmåga att tydligt uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• utmärkta it-kunskaper
• social kompetens, flexibilitet och samarbetsförmåga
• självständigt och aktivt arbetssätt med god problemlösningsförmåga
• utvecklingsvilja med motivation att lära dig mycket nytt


Meriterande är högskoleexamen, språkkunskaper samt tidigare arbetserfarenhet inom beskattning, bokföring, löneräkning,
kundbetjäning eller företagsverksamhet.