Sisältöpäällikkö | Yhteishyvä
SOK MEDIA

Alkuperäinen julkaisupäivä 8.10.2019

Joku sanoisi ensi vuonna 115 vuotta täyttävää Yhteishyvää instituutioksi. Monet tuntevat Yhteishyvän ennen muuta aikakauslehtenä, mutta tosiasiassa se on kolme miljoonaa suomalaista tavoittava monikanavainen asiakasmedia – asiakkaidemme ystävä, jonka ytimessä ovat ruoka ja suomalainen osuuskauppaympäristö palveluineen. Haluaisitko sinä tulla rakentamaan tätä ystävyyssuhdetta ja menestystarinaa kanssamme?

Me teemme S-ryhmän asiakasmediassa työtä asiakkaidemme hyväksi. Meidän tehtävämme on tukea liiketoimintojamme sekä kertoa, miten osuustoiminnan kautta voimme yhdessä vaikuttaa siihen, että Suomesta tulisi vieläkin parempi paikka elää. Tämän teemme journalistisella ammattiylpeydellä ja tinkimättömyydellä.

Sisältöpäällikkö kapellimestarina

Työssäsi jalkautat Yhteishyvän strategiaa sisältöjen kautta. Työsi tavoitteet saavat alkusysäyksen vuosisuunnittelustamme. Ne liittyvät sisältöihin, kanaviimme, konsepteihimme ja yhdessä työskentelyymme. Konkreettisesti sinun tehtäväsi on

  • vetää monikanavaista sisältösuunnitteluamme ja toteuttaa vuosisuunnitelmamme mukaista sisällöntuotantoa – toimia operatiivisen orkesterimme kapellimestarina
  • huolehtia, että tuotantoaikataulumme pitävät ja toimintamme kumppaneidemme kanssa on tavoitteellista ja sujuvaa
  • tuoda toimintaamme omia näkemyksiäsi ja uusia, pelottomia ideoita sekä auttaa rinnallasi työskenteleviä onnistumaan omassa työssään.

Tulet työskentelemään ajoittain hektisessäkin ympäristössä vajaan 10 osaajan tiimissä. Olet jokapäiväisten asioiden eteenpäin viejä, haasteiden ratkoja sekä mahdollistaja toimituksemme hyvälle yhteistyölle – siis sisältöpäällikkö.

Kuudesti vuodessa ilmestyvän viime vuonna uudistetun Yhteishyvä-lehden jokainen numero rakennetaan aina yhden teeman ympärille. Juuri ilmestyneessä numerossa tuo teema oli ilmasto. Verkossa vetovoimamme rakentuu ennen muuta ruoan ympärille, sesonkien ja vuodenaikojen mukaisesti. Olemme kiitollisia siitä, että pystymme auttamaan ja puhuttelemaan asiakkaitamme onnistuneilla sisällöillä monikanavaisesti. Tästä meidän on jatkossakin pidettävä huolta.

Meidän arjessa rima ei jää koskaan lähtökorkeuteen. Kaikki ei toki tapahdu hetkessä eikä päämäärää saavuteta ilman kovaa työtä. Olemmekin sitoutuneita yhteisiin tavoitteisiimme ja pitkäjänteiseen kehittymiseemme. Yhtä tärkeä kuin päämäärä, meille on myös yhteinen matka. Sen ilot ja surut me haluamme jakaa kanssasi aina yhteisiä ruokailujamme myöten.

Jotain mistä et vielä tiedä

Oman median tekeminen kirittää haasteellisuudessaan meitä eteenpäin. Se vaatii ponnisteluja ja sinäkin saat takuulla laittaa kanssamme itsesi likoon. Toisaalta se antaa paljon. Uskaltaisimme sanoa, että myös sinulle, mikäli tähän tilaisuuteen päätät tarttua.

1. Yli sata vuotta sitten osuuskauppojen syntyessä perustettiin lehti valistamaan suomalaisia. Tämä ajatus on siitä lähtien ollut meidän DNA:ssa. Emme julista sormea heristäen vaan kanssamme inspiroit, innostat ja edesautat suomalaisten sujuvaa arkea. Haluamme jopa ajatella, että yhdessä asiakkaidemme kanssa rakennamme meille kaikille parempaa paikkaa elää. Tämä puhuttelee meitä – toivottavasti sinuakin.

2. Media-ala ja vähittäiskauppa ovat molemmat murroksessa. Ympärillämme ja arjessamme tapahtuu paljon juuri nyt. Meillä olet osa, et vain viestinnän ja markkinoinnin, vaan monien eri alojen kovien osaajien uutta rakentavaa yhteisöä. Verkostomme kattaa koko Suomen ja omaleimaiset alueosuuskaupat tuovat lisämausteensa tähänkin soppaan. Uskallamme luvata, että näet, koet ja opit kanssamme varmasti uutta.

3. Meillä on vahva asema suomalaisessa ruokakeskustelussa. Kun olet laillamme kiinnostunut ruoasta, pääset keskelle sen ilmiöitä ja ihmisiä. Pääset työskentelemään asioiden parissa, joihin tunnet paloa, ja tulevaisuudessa sisältömme uivat yhä enemmän osaksi palveluja.

4. Asiakasmediana rinnallamme on kannattavaa liiketoimintaa, minkä tukena rakennamme yhä vahvempaa mediaa. Voimme keskittyä vahvuuksiimme riittäviä resursseja hyödyntäen ja kovaan osaamiseemme tukeutuen. Tästä osoituksena olemme jo vuosia tulleet palkituksi eri sisällöistä sekä saavutuksistamme ja viime vuonna saimme aikakauslehdistä eniten uusia someseuraajia.

Työ vaatii mestarinsa – sinut?

Tässä tehtävässä onnistuminen edellyttää sinulta ehdottomasti journalistista taustaa sekä vankkaa kokemusta aikakauslehden tekemisestä. Vaikka olet vahva printin taitaja, sinulla on myös digitekemisen mindset ja perustyökalut taskussa. Visuaalisuudella on ollut sijaa työssäsi aiemmin – uskomme sen auttavan sinua tässä tehtävässä. Myös ylempi korkeakoulututkinto antaa mielestämme oivallisia valmiuksia onnistumiselle.

Meidän joukkoomme istut muuten loistavasti, jos

  • olet työskentelyotteeltasi järjestelmällinen ja taidat ajoittaisen multitaskingin
  • viestit avoimesti ja selkeästi, myös niissä kimuranteimmissakin tilanteissa
  • olet kiinnostunut ruuasta ja ruokakeskustelusta
  • uskallat pyytää apua, tehdä päätöksiä ja tuoda framille omat ideasi
  • sinua motivoi oma ja muiden onnistumisen mahdollistaminen.

Haittaa ei myöskään ole siitä, jos sinulla on aiempaa kokemusta asiakasmediasta. Tärkeää kuitenkin on, että osaat nähdä, mikä asiakkaan näkökulmasta on oleellista.

Tuntuuko sinusta siltä, että olet etsimämme sisältöpäällikkö?

Tähän tehtävään voit hakea oheisen hakulomakkeen kautta 29.10.2019 mennessä. Käymme läpi hakemuksia ja tapaamme kiinnostavia osaajia jo hakuaikana. Älä siis suotta odota viimeiseen hetkeen asti.

Mikäli sinulla on mielessä kysymyksiä tehtävääsi tai meillä työskentelyyn liittyen, toimituspäällikkömme Sanna juttelee mielellään lisää niistä kanssasi. Hänet tavoitat parhaiten 10.10. klo 15-17 ja 25.10. klo 10-12 numerosta 050 357 0519. Voit myös laittaa sähköpostia sanna.suokko@sok.fi.

Hae työpaikkaa

Lähetä ilmoitus kaverille

Lisätiedot