Service Desk-expert, Fujitsu Finland Oy
Fujitsu Finland Oy

Alkuperäinen julkaisupäivä 12.7.2018

Vi söker nu tre (3) svensktalande personer för att anställa dem i teamet för Fujitsus tekniska kundsupport i Tammerfors. Är du kanske i början av din it-karriär eller är du erfaren inom teknisk kundsupport och brinner av iver att få betjäna kunder i tekniska uppgifter? Det är just dig vi söker!

Du har nu möjlighet till en mångsidig arbetsbild, i en intressant arbetsmiljö! Service Desk-experterna handlägger serviceförfrågningar, installerar program och erbjuder Fujitsus företagskunder teknisk support. Dina arbetsredskap är telefon, chatt, fjärradministration och e-post. Vid behov överförs supportförfrågningarna till ett expertteam på nästa nivå, men avsikten är att lösa problemen så ofta som möjligt under den första kontakten.

Vi söker dig om du är en skicklig problemlösare, intresserad av komplicerade utmaningar och du har en naturlig läggning för ”multitasking”. På Fujitsu lämnar vi dig aldrig ensam med ett problem, utan du har alltid tillgång till ett sporrande team och stöd från kompetenta kolleger. Du trivs i en hektisk arbetsmiljö och lyckas lösa serviceförfrågningar med ett leende tack vare din positiva attityd.

Denna uppgift lämpar sig utmärkt exempelvis för en kundserviceorienterad och målinriktad person, som är i början av sin it-karriär och redan har lite erfarenhet av it-support och att lösa tekniska problem. En hurtig attityd och genuint intresse för kundservice är mycket viktigt för att ha framgång i uppgiften. Service Desk-experterna arbetar i ett team som i huvudsak erbjuder kundsupport på finska, men även på engelska och svenska. Vi erbjuder dig en möjlighet att få mångsidig och värdefull arbetserfarenhet från it-branschen i ett företag som är branschledande och uppskattat.

Vi arbetar under vardagar (mån–fre). Fujitsus driftställe ligger vid goda förbindelser i Tammerfors centrum, på Finlaysons område. Det rör sig om en cirka 6 månader lång, tidsbestämd anställning med en option för fortsatt arbete. Arbetsgivare är Barona IT Oy.

Har du:

• lämplig it-utbildning eller studier i branschen

• kunskaper om operativsystemen Windows 7, 8 och 10

• kundorienterat arbetsgrepp

• förmåga att arbeta systematiskt och långsiktigt även i hektiska situationer

• kommunikationsfärdigheter på finska, engelska och svenska

Om du har dessa väntar vi redan på din ansökan. Vi kan intervjua personer redan under ansökningstiden, så skynda på! Den första intervjufasen i processen genomförs som en självständig videointervju, så läs din e-post. Uppdraget börjar enligt överenskommelse.

För de personer som väljs krävs en personsäkerhetsutredning som man måste komma igenom för att ett anställningsförhållande ska kunna ingås.

Lisätiedot

  • Ilmoitusnumero: 1155114
  • Työsuhde: Määräaikainen työsuhde
  • Työn tyyppi: Kokopäiväinen
  • Hakuaika päättyy: 31.7.2018
  • Hakuosoite: www-osoite
  • Sijainti: Tampere